اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

کاندیداهای مجلس در چارچوب قانون عمل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: کاندیداهای مجلس باید در چارچوب قانون عمل کرده و در صدد تخریب دیگران بر نیایند و حرمت شکنی نکنند.

کاندیداهای مجلس در چارچوب قانون عمل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: امام حسین(ع) در یکی از خطبه‌های کوتاهی که در یکی از منزلگاه‌ها در بین مکه و کربلا ایراد کردند، فرمودند «مردم بنده دنیا هستند، دین در حد زبان آنهاست از دین حمایت می‌کنند تا مادامی که زندگی و دنیا و منافع آنها تأمین شود، دین را وسیله و ابزاری برای رسیدن مقاصد دنیا داشته اما اگر پای امتحان پیش آید آن وقت پا پس می‌کشند».
وی افزود: این خطبه تکان دهنده‌ای بود، این خطبه کوتاه است اما حاوی پیام‌های بسیار و هشدارهایی است که برای جامعه منحرف امروز و برای هر نسل و زمانی می‌تواند مفید باشد.
امام جمعه زابل گفت: ما باید بیدار و هوشیار باشیم و ترک امر به معروف و نهی از منکر که یک فریضه الهی بزرگ است، نکنیم زیرا اگر ترک شود جامعه به فساد و تباهی کشیده می‌شود.
طباطبایی ادامه داد: نا فرمانی از امام و رهبری دینی باعث گمراهی جامعه می‌شود بنابراین بصیرت دینی جامعه اسلامی ابتدا امام شناسی و رهبری است، اطاعت از رهبری که مردم در فتنه 88 نشان دادند که در پشت رهبری خود شجاعانه ایستاده‌اند و دشمن با آن همه برنامه‌ریزی و سوزاندن پرچم امام حسین (ع) گور خود را کند و ره به جایی نبرد.
خطیب جمعه زابل یادآور شد: پرچمی که آن روز در دست امام حسین (ع) بود امروز به دست رهبری دانا و فرزانه است، قدر این رهبر فرهیخته را بدانید و همیشه استوار و مقاوم باشید.
وی ادامه داد: اگر بصیرت دینی امت اسلامی را نداشته باشیم، مطمئناً بیچاره خواهیم شد.
طباطبایی از حضور پر شور مردم ولایتمدار سیستان و دوستداران اهل بیت (ع) که در دعای ندبه این هفته که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد، تقدیر و تشکر کرد.
امام جمعه زابل در ادامه به روز 27 آذرماه، روز وحدت حوزه علمیه و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: وحدت این دو نهاد علمی و تربیتی را تبریک عرض کرده  ولی باید بدانیم که اگر چه موضوع در دانشگاه و حوزه متفاوت است اما هدف آنها یکی است، محور هر دو اعتقاد به خدا و خداشناسی بوده که در کشور اسلامی ما ایران هم همین طور است.
طباطبایی به انتخابات مجلس اشاره کرد و عنوان داشت: ما روز به روز به انتخابات نزدیک می‌شویم و به التهاب جامعه افزوده می‌شود لذا این توصیه را بپذیرید که امام جمعه و نهاد نماز جمعه در جریانات سیاسی و انتخابات حق ورود و دخالت را ندارند، زیرا کار امام جمعه ارشاد و راهنمایی مردم جامعه است.
وی ادامه داد: کاندیداها نیز مواظب باشند حرمت شکنی نکنند و در چارچوب قانون قرار گیرند و از تخریب دیگران دوری کنند.
امام جمعه زابل از همه مردم خواست تا در انتخابات حضوری پر رنگ داشته باشند و با این حضور دسیسه‌های دشمن را خنثی کنند و در انتخاب نماینده خود بی تفاوت نباشند این حق مردم است و شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول