اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی:

انتخابات مجلس نهم تلاقی استراتژی‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی گفت: انتخابات مجلس نهم تلاقی استراتژی‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

انتخابات مجلس نهم تلاقی استراتژی‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمد غفاری در نشست مشترک اعضای ستاد و کمیته‌های شش‌گانه ستاد انتخابات خراسان رضوی در محل استانداری این استان اظهار داشت: حضور حداکثری مردم، قانون‌گرایی، توجه به حفظ آرای مردم به عنوان امانت الهی، انتخاب آگاهانه و تشکیل مجلس کارآمد، استراتژی‌های متعددی هستند که با برگزاری هر چه مطلوب‌تر انتخابات همگی محقق خواهند شد.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی بیان داشت: تاکنون حدود 24 جلسه اعضای کمیته‌ها در حوزه‌های 12گانه برگزار شده است و طبق بررسی‌های انجام شده کمیته‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون دو مانور در این زمینه برگزار شده است، اظهار داشت: یک مانور مخصوص ستاد و یک مانور نیز در بخشداری‌ها انجام گرفته است که مانور بعدی روز شنبه برگزار می‌شود.
غفاری تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور و شورای نگهبان لیست 30 نفره مشترکی را برای هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در موعدهای زمانی مقرر معرفی می‌کنیم.

*رای‌گیری در خراسان رضوی به صورت دستی برگزار شود
غفاری با بیان اینکه اگر بخواهیم در 10 درصد از صندوق‌ها انتخابات را به صورت ماشینی برگزار کنیم به هر صورت یکی از دو انتخابات به صورت دستی برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دلیل برگزاری همزمان دو انتخابات سومین میان دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده‌ایم تا در خراسان رضوی نیز فرآیند رای‌گیری به صورت دستی انجام شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با چالش امنیتی قابل توجهی در بحث انتخابات مواجه نیستیم، ادامه داد: این در حالی است که از هماهنگی فتنه‌گران با سلطه‌گران، فعال شدن حلقه‌های آنان در انگلیس، فرانسه و آمریکا و تلاش آنان برای تبدیل فرصت انتخابات به چالشی امنیتی آگاهی داریم و برای مقابله با هر گونه اقدام تهدید آمیز آنان تدابیر لازم را اتخاذ نموده‌ایم.
وی از عملکرد رسانه‌های استان در تبیین اهمیت حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات تقدیر و اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه‌های محلی بدون توجه به تاثیر اخبارشان بر روی افکار عمومی به نقل از رسانه‌های بیگانه، گزینه حمله به ایران از سوی نظام‌های سیاسی در حال هزیمت همچون آمریکا و اسرائیل را مطرح می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی انتخابات مجلس نهم را تلاقی استراتژی‌ها نامید و بیان داشت: هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شدیدترین وضع تحریم قرار داریم اما با وجود تحریم‌های بسیار علیه ایران، جمهوری اسلامی توانسته است از تمام این تحریم‌ها عبور کند و امروز دنیای مخالف ما غرب در چالش بزرگ اقتصادی در بحران به سر می‌برد و ایران اسلامی در عزت و اقتدار قرار دارد.

*حمله نظامی به کشور صفر درصد است
غفاری به کنترل گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا نیز اشاره کرد و بیان داشت: به کنترل گرفتن R-Q170 که یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا به شمار می‌رود نشان از این دارد که آمریکا در دسترس ماست و دور از ذهن نیست.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی بیان داشت: امروز اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند با امکانات خودشان با آنها مقابله می‌کنیم.
وی با بیان اینکه عملیات نظامی را در 10 تا20 سال آینده در کشور صفر درصد ارزیابی می‌کنم، افزود: به دلیل وضعیت بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران و وضعیت افتضاح غرب و آمریکا، حمله نظامی به کشور به صفر درصد رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی درباره تحقق استراتژی‌ها در انتخابات افزود: ساز و کارهای انتخابات به دو دسته سخت افزارانه و نرم افزارانه تقسیم می‌شوند.
وی تاکید کرد: انتخاب و معرفی اعضای هیئت‌های اجرایی و ناظران صندوق‌ها از افرادی متدین، معتمد و بدون هرگونه وابستگی به چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی از عمده‌ترین ساز و کارهای سخت افزارانه برای تحقق استراتژی‌هاست.
وی اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف را مهم‌ترین تاکتیک نرم افزاری تحقق استراتژی‌های انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش برای افزایش بصیرت اقشار مختلف مردم از طریق ترویج نگاه تکلیف گرایانه به حضور در انتخابات، افشای توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی و تبیین نقش مردم در تقویت استحکام پایه‌های نظام از دیگر ساز و کارهای این حوزه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید تمام امکانات استان در برگزاری انتخابات در اختیار فرمانداران قرار گیرد.
وی تاکید کرد: از نیروی انسانی تا حمل و نقل و سخت افزاری باید در اختیار فرمانداران باشد و به هیچ وجه فرمانداری در حوزه و بخشداری‌ها احساس کمبود نکنند.

*به صورت آنلاین به گوش هستم
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با بیان اینکه از هم اکنون به صورت آنلاین مسائل را رصد می‌کنم، افزود: اگر اداره‌ای به هر نحوی کم کاری داشت، شخصا و مستقیم وارد عمل می‌شوم.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تاکید کرد: شخصا سخنگوی ستاد اطلاع رسانی خواهم بود و اکثر جلسات روزانه خود را از روز شنبه لغو می‌کنم و به صورت 100 درصد در اختیار ستاد و اصحاب رسانه خواهم بود.
 
*مشارکت حداقلی و تبدیل فرصت به تهدید ملی استراتژی فتنه‌گران
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی به استراتژی‌های فتنه‌گران و نظام سلطه اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت پایین و حداقلی مردم برای حضور در انتخابات، تبدیل فرصت انتخابات به تهدید امنیت ملی و حضور چراغ خاموش اما پرتعداد از جمله استراتژی‌های فتنه‌گران است.
وی با بیان اینکه با توجه به اقدامات فتنه‌گران تاکنون شش تاکتیک  آنها بررسی شده است، افزود: تحریم ظاهری انتخابات، سیاه‌نمایی علیه انتخابات، شرط گذاری‌های غیرقانونی برای حضور در انتخابات، بزرگ نمایی تهدیدات غرب هماهنگی با جریان‌های معاند نظام و فتنه‌گران و طرح مساله نظارت بین‌المللی و کمیته‌های غیرقانونی از جمله تاکتیک‌های فتنه گران است.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی به حضور اصلاح‌طلبان در استان اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبان در استان همان استراتژی که مسئولان و رهبرانشان مشخص کردند را دنبال می‌کنند و به دنبال تحریم ظاهری انتخابات هستند.
وی ادامه داد: نشریات اصلاح طلبان کاملا به سیاه‌نمایی مشغول هستند، احتمال حمله نظامی را مطرح می‌کنند و مایوس کردن مردم را دنبال می‌کنند و با استراتژی تحریم ظاهری انتخابات به صورت چراغ خاموش و موتور روشن در حال حرکت هستند.

*اعلام آغاز مرحله جدیدی از انتخابات
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه از همین لحظه به استان اعلام خبردار می‌دهیم، گفت: از روز شنبه مرحله جدیدی از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین میان دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با معرفی هیئت‌های نظارت و اجرایی آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تصریح کرد: از هم اکنون به تمام استان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات امسال اعلام خبردار و آمادگی کامل می‌دهیم.
غفاری تعداد صندوق‌های پیشنهادی برای دو انتخابات مذکور را 6 هزار و 208 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی پس از تشکیل می‌توانند برای تغییر این تعداد پیشنهادات خود را مبذول دارند.
انتهای پیام/م10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول