اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج کشور:

99 درصد عملیات بانکی در موسسه مهر اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج کشور گفت:‌ 99 درصد عملیات بانکی در موسسه مالی و اعتباری مهر، اسلامی است.

99 درصد عملیات بانکی در موسسه مهر اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام حسین مهدوی پیش از ظهر امروز در همایش آب و آیینه اظهار داشت: نقش دنیا به خاطر حرام خوری است لذا باید این زشتی را از جامعه بزداییم رباخواری در واقع جنگ با خدا بوده و آنچه که در آموزه‌های دینی توصیه شده تولیدات است.
وی با اشاره به اینکه مقوله بانکداری بدون ربا با بانکداری اسلامی فاصله دارد، تصریح کرد: بر همین اساس سیستم بانکداری اسلامی بدون ربوی باید نهادینه شود بانکداری بدون ربا باید به سمت بانکداری اسلامی پیش برود و این جا بسیج وارد شده و آن را آغاز کرده است.
مهدوی تشکیل کمیته‌ای با حضور صاحب نظران فقهی در موسسه اعتباری مهر و بانک مهر اقتصاد برای ایجاد بانکداری اسلامی در این موسسه را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این موضوع بیش از پنج هزار نفر ساعت در زمینه بانکداری اسلامی کار شد.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در گذشته وارد سیستم بانکداری شده اطلاعاتی در مورد بانکداری اسلامی نداشتند، گفت: اکنون در این موسسه هیچ نیرویی بدون گذراندن آموزش‌های عقود اسلامی وارد شعبه نمی‌شوند.
به گفته نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج کشور، تاکنون مدیران کل سه دوره و روسای شعبه نیز آموزش‌های متعددی را در این زمینه گذرانده‌اند و همچنین سه هزار نفر ساعت آموزش بانکداری اسلامی به کارکنان این موسسه ارائه شده است.
وی تصریح کرد: البته 50 درصد کار دیگر مربوط به مردم است که باید با ارائه آموزش‌ها و اطلاع رسانی عقود اسلامی آن را بدانند.
مهدوی با تاکید بر اینکه ما در سیستم خودمان این آموزش‌ها را گذاشته‌ایم، گفت:‌ 99 درصد موسسه مالی و اعتباری مهر با عقود اسلامی بوده و مشکل شرعی ندارد.
وی 99 درصد از قراردادهای بانکی و معاملات در این موسسه را اسلامی برشمرد و تاکید کرد: ما در بانک‌ها چیزی به نام وام نداریم و این واژه وام اشتباه بوده که بانک‌ها برای تغییر این نام باید تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج کشور اضافه کرد: تمام این عملیاتی که در بانک‌ها و مؤسسات مالی انجام می‌شود فروش اقساطی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه خسارتی که تحت عنوان تأخیر و تادیه انجام می‌شود، بازدارنده نیست، گفت: این جریمه‌ها خطرناک بوده و باید حالت بازدارندگی داشته باشد تا مشتریان در موعد مقرر نسبت به تصفیه بدهی خود اقدام کنند.
حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه اکنون این سیاست بانک‌ها در اجرای تأخیر و تادیه مشوقی است، افزود: این فرهنگ در مردم ایجاد شده تا برای ارائه سایر قراردادهای بانکی بین مشتریان در قالب بانکداری اسلامی در اختیار سایر مردم نیز گذاشته شود.
وی با اشاره به انجام قراردادهای بانکی در موسسه مهر در قالب معاملات اسلامی انجام می‌شود، گفت: البته ما در اجرا مشکل داریم دلیل اشکال هم مردم هستند و اصولاً برخی افراد موجه نیز پذیرش نمی‌کنند ضمن آنکه رقابت سنگینی بین سیستم بانکی و پولی وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج کشور یادآور شد: در بخش فروش اقساطی مشکلی نداشته و صرفاً در بخش مشارکت مشکلاتی داریم که امیدواریم ظرف چند سال آینده برطرف شود زیرا بانک اقتصاد و موسسه مالی و اعتبار مهر نگین بانکداری اسلامی است.
وی اقدامات موسسه مالی اعتباری مهر را در پرداخت سود اعضا یادآور شد و گفت: از سال 86 تا 88 سودهای اعضا را از یک ریال تا چند صد میلیون پرداخت کرده‌ایم و ان‌شاءالله سود سال 89 هم محاسبه شده و در دهه فجر امسال پرداخت می‌شود.
مهدوی اطمینان خاطر داد که تا چند سال آینده این موسسه کارهایی را در زمینه بانکداری اسلامی و پیشبرد فعالیت‌های حوزه بانکداری بانک مهر انجام داده که قطعاً راه‌گشای سیستم بانکی خواهد بود.
بر پایه این خبر، در این آیین از 14 شرکت و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان اعضای نمونه موسسه مالی و اعتباری خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
این آیین در تالار حافظ بجنورد با حضور استاندار خراسان شمالی، فرمانده سپاه و سایر مسئولان اجرایی این استان برگزار شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول