اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد:

دستگیری اعضای باند سرقت بانک‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری اعضای باند سرقت بانک‌های استان بوشهر خبر داد.

دستگیری اعضای باند سرقت بانک‌های استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رضا محمدی یگانه جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی استان بوشهر چند سارق و شرور سابقه‌دار که علاوه بر دزدی از بانک‌ها سابقه قتل و رعب و وحشت و دیگر جرائم نیز داشتند، دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری شرور معروف دشتستان به نام شیردل تصریح کرد:  این شرور 27 ساله ساکن یکی از بخش‌های شهرستان دشتستان که سوابق کیفری نیز داشته و به داشتن ضرب و جرح عمدی و اسلحه غیر مجاز متهم بود، پرونده وی در دادگاه سعدآباد رسیدگی شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: ضرب و جرح و حمل اسلحه کمری در سال 85، حمل اسلحه غیر مجاز، تیراندازی به سمت یک شخص در سرقنات در سال 84 و 85 تیراندازی به منازل مامور ناجا، ارتکاب به قتل در سال 85 در وحدتیه از جمله تخلفات و سوابق شیردل بوده است.
محمدی یگانه اضافه کرد: اخباری که به ما واصل شد حاکی از ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به ‌دلیل شرارت‌های این متهم فراری است واخبار موثقی هم داشتیم که در سرقت بانکی در وحدتیه نیز دست داشته است.
وی ادامه داد: این باند سه نفر بودند که یکی از آنها در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه سال گذشته در درگیری با ماموران انتظامی دشتستان کشته شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: نفر بعدی نیز در فروردین ماه امسال در خشت توسط ماموران انتظامی استان فارس به هلاکت رسید و نفر سوم نیز شرور معروف شیردل بود که تلاش داشتیم زنده او را دستگیر کنیم.
محمدی یگانه اظهار داشت: شیردل شرور معروف نهایتا در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی دشتستان در کوه‌های اطراف وحدتیه کشته شد.
 
* جزئیات دستگیری سارقان بانک صادرات شبانکاره
وی در ارتباط با نحوه دستگیری سارقان بانک صادرات شبانکاره نیز گفت: ساعت 7:35 دقیقه سیزدهم آذر ماه امسال از طریق یک فرد عادی از شبانکاره به کلانتری اطلاع می‌دهند که در بانک صادرات شبانکاره سرقت شده و پس از آن فرمانده انتظامی دشتستان و تیم‌های تخصصی و جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر به محل حادثه اعزام شدند.
محمدی یگانه گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سر صحنه و قبل از آن داشتیم، مشخص شد سارقان افرادی هستند که قبلا به دنبال آنها بودیم و کمتر از 12 ساعت بعد از وقوع حادثه یکی از عوامل اصلی سرقت دستگیر شد و با اعتراف ایشان دو نفر دیگر نیز شناسایی شدند و این فرد 23 میلیون تومان وجوه سرقت شده را تحویل داد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شنبه نوزدهم آذر ماه نفر دوم دستگیر شد و 20 میلیون تومان وجوه این سرقت و سرقت بعدی‌اش را تحویل داد.
محمدی یگانه گفت: نفر سوم شناسایی شده اما دستگیر نشده و تلاش‌های اطلاعاتی ماموران پلیس استان برای دستگیری وی ادامه دارد.
وی بیان کرد: همچنین اول آذر ماه امسال نیز که از پست‌بانک روستای بویری نیز 3 میلیون تومان پول توسط سارقان به سرقت رفته بود، مشخص شد که سارقان پست‌بانک، صادرات و روستای چهارروستایی از همین تیم بودند.
 
* بانک‌های سرقت شده مامور انتظامی نداشتند
فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: بانک‌ها باید طبق مصوبه شورای امنیت ملی نسبت به تشکیل گارد حفاظتی خود اقدام کنند اما بانک‌ها با وجود این مصوبه از اجرای آن در تمام بانک‌ها خودداری می‌کنند.
محمدی یگانه با اشاره به اینکه بانک‌های سرقت شده مامور انتظامی نداشتند، اضافه کرد: خواسته ما این است بانک‌هایی که توصیه‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند و فضای امنیتی را مختل می‌کنند، تعطیل شوند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول