اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبه دولت برای اعطاء وام به مردم؛

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بحث مصارف و منابع را پیش نکشند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران عامل بانک‌های این استان خواست تا با مصوبه جدید دولت برای کهگیلویه و بویراحمد، از این پس بانک‌ها موضوع تکراری مصارف و منابع که سدی مقابل پرداخت‌ها به مردم بود را پیش نکشند.

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بحث مصارف و منابع را پیش نکشند
اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با قدردانی از حضور کم‌نظیر مردم استان کهگیلویه و بویر احمد در استقبال از هیئت دولت و رئیس‌جمهور در سفر چهارم به این استان اظهار کرد: همانگونه که خود مسئولان کشوری نیز اذعان داشتند این استقبال در سطح کشور نه تنها کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم این استان همواره در استقبال از مسئولان کشور سنگ تمام گذاشته‌اند که در سفر سال 74 رهبری به کهگیلویه و بویراحمد نیز حماسه‌ای بی‌بدیل خلق شده بود.
وی بزرگ‌ترین دستاورد این سفر را تجدید میثاق مردم کهگیلویه و بویراحمد با نظام و ارزش‌ها و قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم هر اقدامی را که برای آنها انجام شود قدردان خواهند بود و قدر خدمات نظام را به خوبی می‌دانند.
وی گفت: در مسیر استقبال مردم از رئیس‌جمهور بسیاری از مردم روستانشین این استان نام روستاهای خود و مشکلات آن را برای رئیس‌جمهور بازگو می‌کردند و رئیس‌جمهور نیز دستور پیگیری و بررسی مشکلات آن‌ها را صادر می‌کرد.
نیکزاد به مصوبات و اهم تصمیمات دولت در این سفر اشاره کرد و گفت: ماهیت سفرهای استانی دور چهارم تنها بررسی مصوبات سه دور سفر گذشته بود که با پی‌گیری ما و دلسوزی رئیس‌جمهور نسبت به این استان مصوبات خوبی نیز در این سفر عاید کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی گفت: دولت در سه دور سفر گذشته خود در این استان 549 مصوبه داشت که از این تعداد 259 مصوبه اجرا شده بود و 195 پروژه آن نیز در حال اجرا شدن است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اکنون میزان 82 درصد از مصوبات این استان در سه دور سفر اجرایی شده و تعداد 95 پروژه نیز مورد دار هستند که در این سفر تصمیم اساسی برای تکمیل و اتمام آن‌ها گرفته شد.
نیکزاد گفت: از این 95 پروژه تنها سه مورد بود که قرار شد رقم ریالی آنها جابه‌جا شود و قرار بر این شد که همه 95 مصوبه هر چه زودتر عملیات اجرایی آنها آغاز شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد 15 مصوبه از سوی استان به دولت خبر داد و گفت: وقتی رئیس‌جمهور این حضور گسترده و عشق و علاقه آنها به نظام را دید و با توجه به شناختی که از کهگیلویه و بویراحمد داشت، دستور اجرایی شدن آن‌ها را صادر کرد.
نیکزاد تصریح کرد: یکی از این مصوبات بحث بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده ناشی از سیل اخیر در برخی از مناطق این استان بود که رئیس‌جمهور دستور داد تعداد 3هزار فقره وام 10 میلیون تومانی برای بهسازی منازل خسارت دیده و تعداد 3هزار فقره وام دو میلیون تومانی بلاعوض به مردم این مناطق برای بازسازی پرداخت شود.
وی از پرداخت 30 میلیارد تومان برای عمران شهری و روستایی و عشایری خبر داد و گفت: این اعتبارات ابلاغ می‌شود و اختصاص آنها به صورت 100 درصدی است که برای استفاده درست از آن تعامل فرمانداران و شهرداران و بخشداران و دهیاران را می‌طلبد.
وی از طرحی سخن به میان آورد که طی آن مساحت اراضی محیط زیست و منابع طبیعی کوچک‌تر خواهد شد و برای فعالیت اقتصادی و کشاورزی در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته هرگاه از مدیران عامل بانک‌ها در این استان تقاضای تامین اعتبارات برای کمک به اشتغال‌زایی می‌کردیم با پاسخ یکسان نبودن مصارف و منابع آنها روبه‌رو می‌شدیم، تصریح کرد: در حضور رئیس‌جمهور و مدیران عامل بانک‌های کشوری این موضوع را مطرح کردیم که با عنایت شخص رئیس‌جمهور قرار شد در این استان فارغ از قانون مصارف و منابع از این پس همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام بیشتر شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول