اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد:

سیستم بانکی در حوزه آموزش با ضعف مواجه است

خبرگزاری فارس: معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد گفت: سیستم بانکی کشور در حوزه آموزش با ضعف مواجه است.

سیستم بانکی در حوزه آموزش با ضعف مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا نجف‌پور ظهر امروز در همایش آب و آئینه که به منظور معرفی و تقدیر از 150 نفر از مشتریان کلیدی و 14 نفر از مشتریانی که بالاترین سود قطعی در استان اصفهان به حساب آنها از سوی موسسه مالی و اعتباری مهر برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان سربازان رهبری تکلیفی بزرگ در تحقق بانک‌داری اسلامی بر دوش خود احساس می‌کنیم.
وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد از سال 1382 برنامه‌ریزی‌هایی را بر همین مبنا انجام داده است که در همین راستا در سال 1386 کمیته‌ای فنی با موضوع بانکداری اسلامی برای تبیین وظایف از سوی بانک‌ها در موسسه تشکیل شد.
معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه بانک مهر با تأییدیه دفتر شرعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز و ادامه داده است، اظهار داشت: با این وجود تیمی از متخصصان نظام بانکی با هدف انجام تحقیقاتی در مورد نظام بانک‌داری اسلامی از سوی بانک مهر اقتصاد آغاز به فعالیت کرد.
وی با اشاره به اینکه این بانک در گستره سازمان خود با حضور 800 متخصص این اقدام خود را عملیاتی کرد، گفت: یکی از اهدافی که در این بررسی‌ها مورد توجه قرار گرفت مشکل قانون عملیات بانک‌داری بدون ربا بوده است.
نجف‌پور تصریح کرد: با این آسیب‌شناسی 12 اقدام عملی در حوزه بانکداری اسلامی شناخته شد و در همین راستا موازین و دستورالعمل‌هایی در حوزه انطباق عملیات بانک‌داری با شرع مقدس مورد بازبینی قرار گرفت.
معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد ادامه داد: از دیگر مواردی که در این آسیب‌شناسی مورد مطالعه قرار گرفت ضعف سیستم بانکی در حوزه آموزش است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ بانک‌داری اسلامی مظلوم واقع شده است و دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا این امر نهادینه شود، افزود: با بررسی‌های خود به دنبال ارائه مدل جامع بانک‌داری اسلامی پس از اجرای قانون آن است.
نجف‌پور تصریح کرد: تاکنون 300 هزار ساعت آموزش برای مدیران و رؤسای شعب بانک مهر اقتصاد برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام قراردادهای بانک مهر اقتصاد با نظر و مهر تایید شرعی سپاه بازمهندسی شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون بانک مهر اقتصاد بیش از 99 درصد قوانین خود را مطابق با شرع تنظیم کرده است.
معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد اضافه کرد: تعریف روابط فقهی و حقوقی بین بانک و مشتریان وجه تمایز بانک‌داری در کشور ما با دیگر کشورها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول