اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر:

جشنواره محوری تحقیقات در کشور یک بیماری است

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر با اشاره به اینکه برخی پژوهش‌ها صرفا برای چاپ شدن انجام می‌شود، گفت: جشنواره محور بودن تحقیقات در ایران یک بیماری است.

جشنواره محوری تحقیقات در کشور یک بیماری است
مجید ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان حرکت در مرزهای دانش را از نقاط قوت پژوهش‌های انجام شده در استان اعلام کرد و اظهار داشت: حل مشکلات موجود در جامعه از دیگر مزایای انجام پژوهش‌ها محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره جشنواره محور بودن برخی پژوهش‌ها در ایران، ضمن قبول این مسئله افزود: جشنواره محور بودن تحقیقات در ایران یک بیماری محسوب می‌شود.
فوق تخصص غدد تصریح کرد: برخی پژوهش‌ها در ایران فقط برای چاپ شدن انجام می‌شود و و مقاله محور هستند.
وی تاکید کرد: نحوه برخورد مسئولان نیز در کاربردی شدن پژوهش‌ها مهم است، چرا که هستند تحقیقاتی که می‌توانند کاربردی شوند، ولی بنا به دلایلی از آنها استفاده نمی‌شود.
ولی‌زاده شکاف عمیق بین پژوهش‌ و صنعت را دیگر مشکل موجود در عرصه تحقیقات ایران دانست و گفت: اغلب پژوهش‌ها در ایران با صنعت رابطه‌ای ندارند.
وی دید علمی مسئولان را راه‌حل مشکل کاربردی کردن پژوهش‌ها عنوان و اضافه کرد: تصمیم‌گیری‌های مسئولان باید بر اساس شواهد و مستندات علمی باشد.
این پژوهشگر برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنایع را هم راه‌حل کم شدن شکاف بین صنعت و پژوهش اعلام و تاکید کرد: اگر فاصله‌ها کم شود مشکلات به مرور کاهش یافته و تحقیقات در همه زمینه‌ها کاربردی می‌شود.
وی که از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است، تحقیقاتی در مورد چگونگی استفاده از امکانات موجود انجام داده است، چرا که معتقد است، در برخی موارد مشکل عدم دسترسی به امکانات نیست بلکه چگونگی بهره‌مندی از امکانات موجود هم مهم است.
فوق تخصص غدد که تحقیقاتی در مورد پوکی استخوان هم دارد، تحقیقات وی در زمینه پوکی استخوان، شدت و ضعف آن و همچنین وضعیت این بیماری در استان زنجان بوده است.
ولی‌زاده یک کتاب هم با نام باورهای نادرست درباره دیابت هم نوشته است، که مشکلات ناشی از این باورهای نادرست را بررسی می‌کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول