اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه ارومیه:

ارتباط با صنعت اولویت تحقیقات پژوهشی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه ارومیه گفت: اولویت کارهای پژوهشی ارتباط با صنعت و جلب اعتماد بخش‌های صنعتی برای جذب بودجه‌های پژوهشی است.

ارتباط با صنعت اولویت تحقیقات پژوهشی است
علیرضا طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: دانشگاه ارومیه به‌عنوان دانشگاه مادر با 400 محقق و متخصص در رشته‌های مختلف علمی فعالیت‌های تحقیقی را به انجام می‌رساند که در این راستا موضوعاتی که به‌عنوان نیاز و مشکل جامعه از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف شناسایی و اعلام شده، مورد تحقیق متخصصان این دانشگاه قرار می‌گیرد.
وی افزود: سیاست کلی وزارت علوم و تحقیقات ارج نهادن به پژوهش‌هایی است که گامی در راستای حل مشکلات و رفع خلأهای جامعه است و در داخل استان نیز در همین راستا اولویت‌های تحقیق و پژوهش از طریق استانداری و دستگاه‌های اجرایی دیگر به مراکز تحقیقی دانشگاه اعلام و در اولویت پژوهش قرار می‌گیرد.
طالبی تصریح کرد: به طور متوسط برای مدیریت کارآفرینی و ارتباط با صنعت، 500 تا یک‌میلیارد تومان بودجه از سوی دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد که دانشگاه‌ها طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده از سوی این دستگاه‌ها را به‌عنوان طرح‌های برون دانشگاهی به انجام رسانند.
وی میزان اعتبار مصوب دانشگاه برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی را 2 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار نیز برای انجام پژوهش و پایان‌نامه‌های دکترای تخصصی و در جهت حل مشکلات و خلأهای منطقه‌ای و کشوری هدایت و هزینه می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه ارتباط با صنعت باید در اولویت کارهای پژوهشی قرار گیرد، گفت: مرکز رشد دانشگاه ارومیه در پارک علم و فناوری آنچه از کارهای تحقیقی دانشگاه به‌عنوان فن و محصول خارج می‌شود، را جذب و حمایت می‌کند.
معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: امکانات علمی و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها باید برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و انجام تحقیقات پژوهش‌محور و علم نافع و فناوری شده به کار گرفته شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول