اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

مجوز جذب دانشجوی دکتری تخصصی تحقیقاتی اخذ شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از اخذ مجوز جذب دانشجوی دکتری تخصصی تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد.

مجوز جذب دانشجوی دکتری تخصصی تحقیقاتی اخذ شد
سعید چنگیزی‌آشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با اخذ مجوز این رشته، دانشجویانی که به عنوان دانشجوی دکتری تخصصی تحقیقاتی جذب شوند، دکتری تخصصی خود را از طریق تحقیقات دریافت خواهند کرد.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق به دریافت مجوز تحصیل چهار دانشجو در این رشته شده است که این  دانشجویان صرفا از ابتدا تا انتهای تحصیل محل استقرار و فعالیت‌هایشان در مراکز تحقیقاتی است که امید می‌رود این اقدام بستر مناسبی برای  توانمندسازی محققان و پژوهشگران باشد.
 
* سه مرکز تحقیقاتی فعال داریم
آشتیانی گفت: در حال حاضر سه مرکز تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه فعالیت دارند که شامل مرکز تحقیقات پزشکی و مولکولی، مرکز تحقیقیات  سل و عفونی اطفال و مرکز غدد و متابولیسم هستند.
وی تاکید کرد: این مراکز تحقیقاتی کانون تحقیقات دانشگاه محسوب می‌شوند و از امکانات و تجهیزات مناسب برخوردارند.
 
* دانشگاه روی کمیته تحقیقات دانشجویان حساب ویژه باز کرده است
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به فعالیت کمیته  تحقیقات دانشجویی دانشگاه گفت: این معاونت بر روی فعالیت‌های این کمیته حساب ویژه‌ای باز کرده است و از دانشجویان علاقه‌مند به تحقیق در این کمیته ثبت‌نام می‌کند.
آشتیانی خاطر‌نشان کرد: دانشجویانی که در این کمیته عضو هستند، آموزش‌های لازم را در زمینه تحقیق فرا گرفته و فعالیت‌های تحقیقاتی را زیر نظر اساتید مجرب انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در بیمارستان‌ها  و مراکز آموزشی و درمانی پایگاه‌های توسعه تحقیقات بالینی راه‌اندازی کرده است تا اساتید بالینی بتوانند از امکانات این مراکز کمک گرفته و فعالیت‌های تحقیقاتی خود را با ارائه مشاوره لازم به انجام برسانند.
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک  با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی، کتابخانه‌های مجهز و فضای اینترنتی مناسب به عنوان ابزارهای اصلی تحقیق محسوب می‌شوند، عنوان کرد: دانشگاه در راستای فراهم‌سازی این امکانات پهنای باند اینترنت را از یک مگابایت به 10 مگابایت افزایش داده و فضای مطمئنی را برای محققان و جست‌وجوی بانک اطاعاتی فراهم کرده است.
 
* 180 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت دارند
آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 180 نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه پژوهشگران بالقوه‌ای هستند و علاوه بر این تعداد 152 دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان پژوهشگران دانشگاه به شمار می‌روند.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر رتبه تحقیق و پژوهش در بین دانشگاه‌های تیپ دو در رتبه  16 بین دانشگاه قرار گرفته است و برای این‌که دانشگاه بتواند با قدرت به جایگاه بالاتری ارتقا پیدا کند نیاز است که‌ با برنامه‌ریزی منجسم‌تر حرکت کند.
 
* ورود دانشگاه به مراکز صنعتی منافع فراوانی برای صنعت دارد
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است و مسئولان دانشگاه و استان باید ارتباط و تعامل سازنده‌ای با صنعت داشته باشند.
آشتیانی عنوان کرد: بدون شک مشکلات مربوط به بخش بهداشت درمان و ارتقای سلامت در مراکز صنعتی را با استفاده از بحث تحقیق و پژوهش می‌توان به پیش برد.
وی تاکید کرد: ورود دانشگاه به مراکز صنعتی منافع فراوانی برای صنعت به دنبال دارد که زمان بهترین قضاوت را در این مورد خواهد داشت.
انتهای پیام/ج10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول