اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

امر به معروف پالایش جامعه از فساد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوثر گفت: امر به معروف و نهی از منکر پالایش حقیقی جامعه از فساد و تباهی است.

امر به معروف پالایش جامعه از فساد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در همایش سفیران عاشورایی و منادیان امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان کوثر اظهار داشت: جامعه‌ای در طول تاریخ موفق به بقا و ادامه حیات بوده که توانسته است معروفات را احیا و چهره زشت و کریه منکر را از جامعه خود دور کند.
وی با بیان این‌که عمل به این فریضه الهی بزرگ‌ترین خیر و برکت را برای جامعه از نظر معرفت، تقویت ایمان و معنویت به همراه دارد، تصریح کرد: اگر به انجام این فریضه واجب الهی همت نکنیم به یقین کمر جامعه اسلامی در زیر تهدیدها و فشارها و گناه و معاصی خم شده و روز به روز نابودی جامعه اتفاق می‌افتد.
عبداللهی بزرگ‌ترین پاسداری از پیام عاشورا را عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: سیدالشهدا (ع) با نثار خون خود این پیام روشن را به دنیا اعلام کرد که معروفی جز آزاد زیستن و در طاعت خدا بودن نیست و در برابر آن اطاعت از شیاطین روزگار مشخص‌ترین منکری است که جامعه را به تباهی و نابودی می‌کشاند.
این مسئول با تشریح مفهوم آزادگی به عنوان رهایی از تمایلات و خواسته‌های نفسانی اضافه کرد: ما امروز با اتکا به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به پالایش روحی جامعه نیاز داریم تا بتوانیم در یک حرکت بی‌نظیر تمام معاصی و گناهان را از خود دور کرده و به جای آن عزت و شرافت را برای جامعه به ارمغان آوریم.
وی پیام اصیل عاشورا را آزادگی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و ادامه داد: عامران به معروف و ناهیان از منکر تابعان و رهروان حقیقی امام شهیدان حسین‌ابن علی (ع) هستند که در هر لحظه و هر روزگاری انجام این فریضه را مقدم بر آمال و آرزوهای خود می‌دانند.
به گزارش فارس، امام جمعه کوثر گفت: با تمسک به سلوک رفتاری و الگوپذیری از ائمه اطهار و پایبندی به اصول و فروع دین می‌توان جامعه را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگه داشته و بستر توسعه عزتمند را فراهم کرد.
وی تنها راه عزت‌آفرین نهضت امام حسین (ع) را پایبند بودن به مظاهر دین اسلام و احکام نبوی اعلام کرد و از همه جوانان و نوجوانان خواست در احیای احکام نورانی اسلام تلاش کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول