اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان تاکید کرد:

امر به معروف بهترین نوع پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بهترین نوع پیشگیری غیررسمی از وقوع جرم، امر به معروف و نهی از منکر است.

امر به معروف بهترین نوع پیشگیری از وقوع جرم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی در نخستین کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، با بیان اینکه با برگزاری کارگاه‌های علمی ـ کاربردی خلأها را بشناسیم، اظهار داشت: همیشه پیشگیری غیررسمی بهتر از پیشگیری رسمی است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: تنها حق بودن کافی نیست در جای حق ایستادن هنر است و به موقع موضع گرفتن و سخن گفتن، حق است، چنان که امام حسین (ع) به موقع تصمیم گرفت و به موقع در جای حق ایستاد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان غنیمت گرفتن هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا را ناشی از فرهنگ اباعبدالله دانست و افزود: جدی شدن بیداری اسلامی و تحول جهانی نیز ناشی از فرهنگ اباعبدالله است.
وی پیشگیری تعاملی را بهتر از پیشگیری غیرتعاملی عنوان کرد و با تاکید بر به بکارگیری روش‌های جدید در این کارگاه‌ها، ارائه راهکار و ارزیابی نتیجه را از جمله کارکردهای این کارگاه علمی کاربردی عنوان کرد و اظهار داشت: در مقابله با جنگ فرهنگی به عنوان جنگ نوین و استفاده از ماهواره‌ها و اینترنت نیز باید تدابیر جدید و خلاقانه در نظر گرفته شود.
جمشیدی با اشاره به اینکه توسعه زندگی سبب زیاد شدن تنوع‌طلبی‌های انسان شده است، افزود: هم وسعت زندگی و هم محرومیت از حداقل‌های زندگی زمینه‌های بزه را به وجود می‌آورد و البته زمینه بزه در شهرهای بزرگ به دلیل شناسایی سخت‌تر مجرمان بیشتر است زیرا جوامع کوچک‌تر توانایی خودکنترلی را دارا هستند.
وی با بیان اینکه به مسائل کوچک مجرمانه هم باید توجه شود و امور جزئی نیز باید تدبیر و مدیریت شود بر غفلت نکردن از اقدامات فرهنگی و تسهیلی تاکید کرد و افزود: باید روی مجرمان کار فرهنگی صورت بگیرد.
جمشیدی در این خصوص به فعالیت اردوگاه ترک اعتیاد استان در ماه‌های اخیر اشاره کرد و کار فرهنگی را در تحول فکری افراد این اردوگاه موثر دانست.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت باید نگاه پیشگیرانه داشته باشد اولین مبنای سیاست‌گذاری را در نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید الگوی اسلامی را از مهد کودک تا دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت پیاده کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول