اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تندروی در امر به معروف و نهی از منکر مشکل‌ساز است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تندروی‌ها و آگاهی نداشتن آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت به شرایط این فریضتین مشکلات بسیاری را در این زمینه به وجود می‌آورد.

تندروی در امر به معروف و نهی از منکر مشکل‌ساز است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی ظهر امروز همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در کلام ائمه‌اطهار (ع) بسیار مهم و بارها بر آن تأکید شده است.
وی بیان داشت: در کلام و سخنان ائمه‌اطهار (ع) بیان شده که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود، احکام الهی نیز مختل می‌شود.
عارفی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تعریف دارد و بر اساس آن باید اجرایی شوند، افزود: امر به مصالح و نهی از مفاد گاهی اوقات واجب و گاهی نیز مستحب است.
وی با تأکید بر اینکه برای اجرایی شدن این فریضه الهی در جامعه باید نسبت به شرایط امر به معروف و نهی از منکر آگاهی داشت، گفت: شرایط زمانی، نوع مخاطب و مکان برای امر به معروف و نهی از منکر شونده باید مشخص شود.
عارفی تصریح کرد: تندروی‌ها و آگاهی نداشتن بعضی از کسانی که این فریضه الهی را در جامعه اجرا می‌کنند، نسبت به شرایط امر به معروف و نهی از منکر موجب شده که مشکلات بسیاری را در این زمینه داشته باشیم.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این همایش اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین (ع) احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود.
علی‌اکبر روحانی بیان داشت: به همین دلیل شعار حسینیان در همیشه تاریخ باید "انی سلم لمن سالمکم" باشد و البته ثبات قدم در این مسیر، گواه صدق ادعای همراهی با امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به درس‌ها و پیام‌های بی‌شماری که حماسه حسینی (ع) در خود جای داده است، افزود: یکی از این درس‌ها اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
روحانی با اشاره به برگزاری همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: هدف از برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر در ارتباط با سه محور شیوه‌های علمی امر به معروف و نهی از منکر در رفتار ائمه (ع)، جهانی شدن امر به معروف و نهی از منکر و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پِژوهشی در ترویج این فریضه است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول