اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر اقدام دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این زمینه نیاز به عزم همگانی و جدی وجود دارد.

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ‌سازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی صبح امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان یزد به میزبانی سازمان زندان‌های استان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما اجرایی کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک امر فراگیر و بسیار مقدس است و با احیای آن باید به جامعه اسلامی خدمت کنیم.
وی عنوان کرد: زندان محیطی است که باید کار امر به معروف و نهی از منکر در قالب فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی صورت گیرد که انصافا اقدامات خوبی صورت گرفته و همکاران این مجموعه کار پرخیر و ثوابی را مشغول هستند.
دشتی اظهار داشت: مجموعه‌های مختلف بعد از آموزش و تبیین درست، باید ساختار امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح کنند.
وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و عزاداری‌های دهه محرم گفت: قیام امام حسین (ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود و صدها سال است امت‌های اسلامی در این ایام در حال عزاداری هستند و محبتی از اهل بیت (ع) در دل دوستدارانشان است که هرگز سرد نمی‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد عنوان کرد: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر چیزی اضافه بر مسئولیت‌های کاری نیست و از دستگاه‌ها کار اضافه‌ای خواسته نشده است، مسئولان ادارات در جامعه ما به عنوان یک وظیفه شرعی انقلابی و اجتماعی باید به فکر ایجاد یک ساختار مناسب برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باشند و زمینه اجرایی را فراهم می‌کنند.
دشتی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک تدبیر اتخاذ شده مبتنی بر دین و قانون اساسی است که پیشبرد کیفی امور ادارات را مضاعف می‌کند.
وی با اشاره به ذات کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر که تبلیغ و ترویج این فرهنگ در جامعه است، خاطرنشان کرد: با تحقق این فریضه، زمینه خدمت‌رسانی بهتر در ادارات فراهم می‌شود.
دشتی تبلیغ درست، روشن و کاربردی و پرهیز از سطحی نگری‌ها را در احیای امر به معروف و نهی از منکر موثر دانست و افزود: دعوت به خیر و تشویق برای اینکه این فرهنگ در جامعه رشد پیدا کند، ارزش‌های انسانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌رساند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد یادآور شد: فلسفه وجود ادارات خدمت‌رسانی به مردم است که امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه فعالیت‌های اداری است و زمینه خدمت مضاعف را فراهم می‌آورد.
وی افزود: ما به عنوان مسلمان متولی این امر هستیم و هر فرد باید خود کانون فرهنگی و مرکز علم و معرفت باشد.
دشتی عنوان کرد: راستی، عدالت، حلال‌خواهی، علم، معرفت، حل کردن مشکلات مردم، ترویج بهداشت، زیبا سازی شهر، تقویت موارد دینی، توجه به قرآن و مساجد و احترام به بزرگترها از جمله مواردی است که باید مروجان امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره دعوت جوانان به ورزش گفت: در تمامی حوزه‌ها دعوت به خوبی امر به معروف به حساب می‌آید و این موضوع در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و آموزشی لازم است.
دشتی اضافه کرد: وقتی خوبی‌ها که در جامعه چشمگیر علمی، معنوی و زیبا شود و محور یک جامعه باشد نشانه تلاش و اقدامات مسئولان در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با تاکید بر فراگیر کردن امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه عالم برای خداست و هرکدام از ما باید به نوعی در خدمت بشریت باشیم.
مسئول ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان یزد بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده تا از بدی‌ها جلوگیری کند و خوبی‌ها را ترویج دهد چراکه اسلام مروج خوبی‌ها و بازدارنده از بدی‌هاست.
وی از گستردگی و تعریف ساختار به عنوان اولویت‌های کاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ تبدیل شود و این تلاش همگانی را می‌طلبد چراکه جنبه شرعی و عقلانی می‌گوید هر کس به اندازه توان خود هر کار خوبی که می‌تواند را باید انجام دهد.
دشتی ادامه داد: آحاد مردم از کودکی که تمیزی را یادآوری می‌کند تا فرد کهنسال جامعه باید از حالت بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه و اطراف خود پرهیز کنند.
وی افزود: مهم‌ترین کار در احیای امر به معروف و نهی از منکر آموزش است، چراکه باید همه افراد اداره و جامعه این فرهنگ را با پشتوانه اعتقادی باور کنند و هرکجا مشکلی در حال رخ دادن است بسیج شوند تا مشکل به وجود آمده را حل کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول