اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش ستاد احیای امر به معروف:

امر به معروف و نهی از منکر باید به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود‌

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورتی فرهنگ‌سازی شود که تمام مردم به آن حساس شده و تذکر بدهند تا تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود‌
حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال 1382 عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه این ستاد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی بر ترویج فرهنگ تذکر زبانی در جامعه تاکید کرد و افزود: اصل هشتم قانون اساسی نظارت مردم بر دولت و مردم بر مردم را بیان کرده و یکی از اصول و پشتوانه‌های آن امر به معروف و نهی از منکر است.
توانایی وظیفه ذاتی امر به معروف و نهی از منکر که ستاد احیا به عهده دارد، را فرهنگ‌سازی خواند و تصریح کرد: بر فرهنگ‌سازی در آموزش، پژوهش، فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای که ذهن مردم با این وظیفه الهی آشنا شود، تاکید شده است.
مدیر آموزش ستاد احیای امر به معروف با بیان اینکه مردم باید به این فریضه الهی حساس شوند، اذعان داشت: جامعه اسلامی ایرانی نسبت به این مسئله حساسیت لازم را دارد و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس آن را دیدیم.
وی سرنگونی شاه و بیرون راندن صدام از کشور را بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم ایران جلوی تجاوز استکبار و استبداد را گرفتند.
توانایی حضور مردم در نمازهای جمعه، اعتکاف، شب‌های قدر، تاسوعا و عاشورای حسینی را نشان دهنده حساسیت آنها به امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و ابراز داشت: ستاد احیا حساسیت امر به معروف و نهی از منکر را در مردم تقویت می‌کند.
مدیر پژوهش و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری 25 همایش علمی پژوهشی در 25 دانشگاه کشور طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: صاحب‌نظران و استادان دانشگاه با فراخوان مقاله امر به معروف و نهی از منکر را آسیب‌شناسی کردند و راهکارهای بسیار زیبایی مطرح شده است.
وی به تالیف کتاب‌های بسیار در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اذعان داشت: کارگاه‌های آموزشی با عنوان شیوه‌های فرهنگ تذکر زبانی در سطح کشور برگزار شده است.
توانایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در متن‌های ادبی کشور دارای نمونه‌های بسیاری است، تصریح کرد: انسان‌های دلسوز و با ایمان وظایف اجتماعی خود را به دوش همدیگر نمی‌اندازند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنند.
مدیر آموزش ستاد احیای امر به معروف، مسئولیت‌پذیری و بی‌تفاوت نبودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های مردان و زنان با ایمان توصیف کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر فضولی در کار دیگران نیست و دخالت در امور آنها محسوب نمی‌شود بلکه یک نوع دلسوزی نسبت به همنوع است.
به گفته وی، تمام اندیشمندان جامعه‌شناسی معتقدند که فرد به‌تنهایی نمی‌تواند زندگی کند و سرنوشت انسان‌ها به همدیگر گره خورده است.
توانایی با تاکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر قبل از آنکه مبنای شرعی داشته باشد مبنای عقلی دارد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ پیوندهای اجتماعی شده و از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
مدیر پژوهش و آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این فریضه الهی را عقلی و شرعی در حد تذکر دادن دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای عموم شهروندان جامعه وظیفه‌ای را تحمیل نمی‌کند.
وی با بیان اینکه کسی در تذکر زبانی حق درگیری فیزیکی و مشاجره با دیگران را ندارد، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورتی فرهنگ‌سازی شود که تمام مردم به آن حساس شده و تذکر بدهند تا تبدیل به یک رفتار اجتماعی شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول