اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب سقوط جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب سقوط جامعه می‌شود.

ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب سقوط جامعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمینه اصلاح جامعه را آماده می‌کند، اظهار داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب سقوط جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر برای زن و مردم فرقی ندارد و باید زن‌ها هم در امر به معروف تلاش کنند و باید این امر مهم را در جامعه احیا کنند.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خداوند آمر به معروف است، گفت: در ماه محرم هیئت‌های عزاداری باید امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کنند و برای رشد و تعالی جامعه تلاش کنند.
رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه معروف در جامعه با خشونت و تحقیر احیا نمی‌شود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر طبق اصل هشت قانون اساسی وظیفه همگان بوده و باید در جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: احترام و شخصیت دادن به جوانان سبب رشد جامعه می‌شود و اگر می‌خواهیم که جامعه‌ای قدرتمند داشته باشیم باید اصل هشت قانون اساسی را احیا کرد.
امام جمعه بیرجند معرفی رژیم عراق به عنوان آغازگر جنگ، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و گفت: انتظار داریم که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی مسائل فرهنگی جامعه را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.
رضایی بیرجندی توسعه علمی کشور و دینی کردن محیط دانشگاه‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: باید به مسائل علمی، دینی و اجتماعی جامعه بیشتر توجه و تلاش کرد.
وی روز جهانی قانون حقوق بشر، شهادت آیت‌الله دستغیب، تغییر قبله مسلمانان و روز پژوهش را از مناسبت‌های دیگر این هفته دانست.
امام جمعه بیرجند به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روز دانشجو همزمان با روز عاشورا شده بود انتظار می‌رفت که این روز باشکوه خاصی برگزار شود و مسئولان امکانات پژوهشی را برای جوانان بیشتر هماهنگ کنند.
رضایی بیرجندی به تسخیر کردن هواپیمای جاسوسی دشمنان اشاره کرد و افزود: این اقدامی که توسط جوانان و نیروهای خدوم ایران انجام شد نشان قدرت ایران اسلامی بوده است و دشمنان بدانند که نمی‌توانند در مقابل ایران اسلامی قرار گیرند.
وی در پایان از حضور باشکوه مردم در نماز ظهر عاشورا تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول