اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

نیازهای پژوهشی باید اولویت‌بندی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: در مسائل پژوهشی نیازها باید اولویت‌بندی شود و بر همین اساس حوزه‌های علمی بی‌حاصل کنار گذاشته شود.

نیازهای پژوهشی باید اولویت‌بندی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در همایش «پژوهش» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار داشت: با وجود گذشتن دو دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در این مدت فعالیت‌های این واحد آثار و نتایج مطلوبی در بر‌داشته است.
وی افزود: این عزت و بالندگی مرهون تلاش استادان و فرهیختگانی است که این واحد را تأسیس و در امر تعلیم و تربیت تلاش کرده‌اند.
عسکری تصریح کرد: برای انجام هر پژوهش ابزاری لازم است که اگر این ابزار و داشته‌ها باشد، رسیدن به خواسته‌ها ممکن است.
وی ابراز داشت: یکی از داشته‌هایی که باید بر اساس آن تلاش کنیم، فهمیدن و درک مطالب دیگران است تا بتوان با اشراف بر مبانی علمی راه‌های نرفته را طی کرد.
عسکری با توجه به اهمیت ویژه علم و دانش در اسلام بیان داشت: تأکید بر علم سودمند که در آن نفع اقشار مردم را در پی داشته باشد، همواره مدنظر این دین قرار دارد.
وی عنوان کرد: باید براساس نیازهای روز جامعه سرمایه‌های علمی لازم را برای دستیابی به علوم جدید به کار گیریم.
عسکری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز ما نیازمند حرکت نرم‌افزاری و تولید علم هستیم، باید دست‌مایه‌های لازم برای طی این مسیر را داشته باشیم.
وی اذعان داشت: در مسائل پژوهشی نیازها باید اولویت‌بندی شود و بر همین اساس حوزه‌های علمی بی‌حاصل کنار گذاشته شود.
عسکری گفت: از مسائل مهم در بحث پژوهش خودباوری و اعتماد به نفس است که مسیر کشور را به سوی پیشرفت هدایت می‌کند.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: باید به دانشجویان خودباوری را القا کنیم تا بتوانند، خیلی از راه‌هایی را که دانشمندان بزرگ نتوانستند، طی و گره‌های بزرگ علوم مختلف را با تلاش خود باز کنند.
وی شجاعت را یکی دیگر از ابزار‌های لازم در پژوهش دانست و افزود: شجاعت لازمه ابراز نظر است تا زمینه موفقیت‌های بعدی فراهم شود.
عسکری نتیجه شهامت همراه با احترام را ابتکار ذکر و تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت در حوزه‌های علمیه، مباحثه دروس توسط فقهای جوان است که با بیان نظرات خود سبب شکوفایی استعداد‌های خود می‌شوند.
وی ابراز داشت: انسان باید به میراث علمی دیگران با دید نقادی نگاه کند نه تلقی قبول، تا در زمینه‌هایی که مطالعه می‌کند با اظهارنظر خود مرعوب بزرگان آن علم نشود.
عسکری بیان داشت: فقط سخن وحی است که باید با تلقی قبول به آن نگاه کنیم، اما در تفسیر از آیات می‌توان، برداشت جدید البته نه به عنوان تفسیر رأی داشت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول