اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش در خراسان جنوبی؛

توانمندی‌های پژوهشی میراث فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته پژوهش توانمندی‌های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی استان به نمایش گذاشته می‌شود.

توانمندی‌های پژوهشی میراث فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد رضایی اظهار داشت: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت هر جامعه پژوهش و تولید علم است.
وی افزود: اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بر اساس این اصل هرساله نهادها و ارگان‌های پژوهشی استان، هفته پژوهش را ارج نهاده و به ارائه فعالیت‌های پژوهشی خود در نمایشگاهی مبادرت می‌ورزند.
رضایی یادآور شد: نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری در استان از امروز 23 تا 26 آذرماه سال جاری، در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی خراسان جنوبی برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: این اداره کل به عنوان متولی امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های آن به امور مطالعاتی و پژوهشی معطوف است در این نمایشگاه حضور فعال دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: تهیه، تنظیم و اجرای برنامه‌های پژوهشی پیرامون آثار باقی‌مانده از گذشتگان، انجام پژوهش‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و کاوش‌های علمی، پژوهش در زمینه هنرهای ‌سنتی و صنایع‌دستی و فراهم آوردن امکانات لازم برای حفظ، احیا و رشد آن و انجام مطالعات و پژوهش‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی میراث فرهنگی خراسان جنوبی است.
رضایی در ارتباط با نحوه ارائه فعالیت‌های پژوهشی در این نمایشگاه، گفت: فعالیت‌ها در قالب کتاب، گزارش، پوستر، نمایش فیلم، عکس و ارائه توضیحات تخصصی توسط کارشناسان حاضر در محل نمایشگاه خواهد بود.
وی ادامه داد: فعالیت‌های ارائه شده نتایج و دستاورد بخش‌‌های پژوهشی معاونت میراث فرهنگی از جمله باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، پایگاه بافت تاریخی بیرجند، پایگاه باغ‌های تاریخی استان، حفظ و احیا و مرمت بناها و آثار تاریخی فرهنگی استان و موزه‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: غرفه اقلام فرهنگی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان نیز از بخش‌های جانبی این نمایشگاه است.
رضایی از مسئولان استانداری، برای تامین و اختصاص فضای مناسب 36 متر مربع، به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای نمایش توانمندی‌های پژوهشی، قدردانی کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول