اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد پژوهش بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:

اختصاص 500 میلیون ریال به اولویت‌های پژوهشی بهزیستی

خبرگزاری فارس: مسئول واحد پژوهش اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی خواستار توجه مضاعف و مستمر مسئولان استان به مسائل حوزه پژوهش شد و گفت: تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار برای پژوهش در پنج حوزه اولویت دار اداره‌کل بهزیستی اختصاص یافته است.

اختصاص 500 میلیون ریال به اولویت‌های پژوهشی بهزیستی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مسعود فیروزی با اشاره به الزام دستگاه‌ها برای اختصاص یک تا سه درصد از بودجه خود برای امور پژوهشی افزود: تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار برای پژوهش در پنج حوزه اولویت‌دار اداره‌ کل بهزیستی اختصاص یافته است.
وی از اعتیاد، طلاق، پیشگیری از معلولیت، توجه به مسائل ناشنوایان و نیز معلولان به عنوان پنج اولویت اصلی حوزه پژوهش این اداره نام برد و اضافه کرد: از آنجا که نظارت مستمر بر فرآیند تحقیقات پژوهشی و عملی کردن نتایج آنها دغدغه اصلی واحد پژوهش اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی بوده است، کمیته‌ای با هدف نظارت بر شکل‌گیری و اجرای نتایج طرح‌های تحقیقاتی تشکیل شده است.
مسئول واحد پژوهش اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی بر فرهنگ‌سازی در مورد اهمیت پژوهش در میان آحاد جامعه به ویژه مسئولان تاکید و اضافه کرد: بخشی از نگاه نه چندان مثبت موجود به امر پژوهش ناشی از غیر‌کاربردی بودن برخی پژوهش‌ها و عدم توجه بعضی پژوهشگران به مراحل علمی مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه است.
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید بر این امر واقف شوند که هزینه صرف شده برای انجام تحقیقات پژوهشی به مراتب کمتر از تاثیر مثبت حاصل از این پژوهش‌ها بر کیفیت انجام امور جاری است.
فیروزی خاطر نشان کرد: همه باید در برابر نتایج حاصل از پژوهشی که با روش علمی متقن انجام شده است، خاضع باشیم.
به گفته وی دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی با نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاه‌های متصدی امر پژوهش و عدم تمرکز اختصاص بودجه پژوهشی در چند ماه منتهی به پایان سال مالی می‌تواند به رونق هرچه بیشتر حوزه پژوهش کمک شایانی نماید.
مسئول واحد پژوهش اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: هرچند سال گذشته دستگاه‌ها الزامی به اختصاص بودجه به امر پژوهش نداشتند،اما اداره‌کل بهزیستی 500 میلیون ریال به پنج طرح تحقیقاتی اختصاص داده است.
وی از اتمام فاز اول پروژه کنترل صوتی دستگاه‌های الکترونیکی برای معلولان ضایعه نخاعی و نابینایان خبر داد و اضافه کرد: پس از طی مراحل نهایی کنترل کیفی این طرح تحقیقاتی، تولید انبوه آن در سال جاری عملی می‌شود.
فیروزی حمایت علمی و مالی از طرح‌های پژوهشی مرتبط با ماهیت اداره‌کل بهزیستی را از اولویت‌های واحد پژوهش این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: طرح پژوهشی بررسی محدودیت‌های اجرایی‌شدن قانون جامع حمایت از معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی از دیگر طرح‌های پژوهشی محسوب می‌شود که با موفقیت به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول