اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه مازندران خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران برای انتشار نشریه پژوهشی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران از امضای تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران با دانشگاه‌های مختلف برای انتشار نشریه علمی پژوهشی خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران برای انتشار نشریه پژوهشی
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، صبح امروز دوازدهمین دوره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاهی در سالن شهید کدخدایی واقع در سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.
جهانبخش رئوف معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران و دبیر ستاد این دوره در این مراسم با بیان شعار هفته پژوهش و فناوری امسال اظهار داشت: هفته پژوهش سال 1390 با عنوان اقتصاد دانش بنیان٬ موتور محرکه جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است.
رئوف در سخنان خود سهمیه دانشکده‌های مختلف دانشگاه مازندران را برای معرفی پژوهشگران برتر را تشریح کرد و افزود: دانشکده‌‌هایی که دارای سه تا 20 نفر عضو هیئت علمی هستند، داری یک سهمیه، دانشکده‌‌هایی که دارای 21 تا 40 نفر عضو هیئت علمی هستند، دارای دو سهمیه، دانشکده‌هایی که دارای بیشتر از 41 نفر عضو هیئت علمی هستند، سه سهمیه و دانشکده‌هایی که متوسط امتیاز گرنت آن در سه سال گذشته از متوسط گرنت دانشگاه مازندران بیشتر باشد، یک سهمیه اضافی را دارا هستند.
معاون پژوهشی دانشگاه مازندران همچنین به نحوه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه پرداخت و گفت: پژوهشگرانی که دارای میانگین امتیازات ویژه پژوهشی (گرنت) سه سال گذشته (سال‌های  1388تا1390) باشند و پژوهشگران برگزیده سه سال گذشته به عنوان پژوهشگر برتر این دانشگاه انتخاب نشده باشند، به عنوان پژوهشگر برتر برگزیده شدند.
رئوف به تشریح عملکرد پژوهشی دانشگاه مازندران در حوزه چاپ و نشر از شهریور سال 89 تا 21 آذرماه 90 پرداخت و ادامه داد: برگزاری هفت نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتب تخصصی لاتین آذر 1389 ( کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران)، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته بسیج 1389 (پردیس این دانشگاه )، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته پژوهش در تهران 1389، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در ارشاد استان 1389، برگزاری نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1390، برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی لاتین (کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران ) 1390و برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب در ارشاد استان 1390 از مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه مازندران بوده است.
وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران با دانشگاه‌های مختلف برای انتشار نشریه علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت:  امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های پیام نور، دانشگاه محقق اردبیلی، کاشان، کردستان، تبریز در سال 1389 و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های پیام نور، صنعتی شاهرود، یزد، محقق اردبیلی، ولی‌عصر رفسنجان، اصفهان در سال 1390 از مهم‌ترین تفاهم نامه‌هایی بود که دانشگاه مازندران به امضا رساند.
رئوف در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های انتشاراتی پرداخت و تصریح کرد: تدوین آئین‌نامه طرح تجمیع نشریات علمی دانشگاه، تجدید نظر در حق‌الزحمه‌های ویراستاری، تالیف و ترجمه، برگزاری مداوم جلسات کمیته انتشارات برای طرح و تصویب آثار پیشنهادی برای چاپ نشریات اعضای هیئت‌ علمی و اخذ مجوزهای پیش از چاپ کتاب و نشریات علمی از ادارات ارشاد بابلسر، ساری و تهران از فعالیت‌های انتشاراتی دانشگاه طی یک سال گذشته بوده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران همچنین به آثار چاپ شده اشاره کرد و ادامه داد: 12 عنوان کتاب در سال 1389 (6 ماه دوم سال)،  10 عنوان کتاب در سال 1390 به چاپ رسیده و 12 عنوان کتاب نیز در زیر چاپ قرار داد.
وی به معرفی عنوان‌های مجلات علمی پژوهشی چاپ شده در سال 89 و 90 پرداخت و گفت: پژوهش‌نامه مدیریت اجرایی، پژوهش‌نامه علوم اقتصادی، پژوهش‌نامه فیزیولوژی ورزشی کاربردی، پژوهش‌نامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی به چاپ رسیده است.
رئوف با اشاره به عنوان‌های مجلات علمی در دست چاپ، خاطرنشان کرد: پژوهش‌نامه حقوق و علوم سیاسی، دوفصلنامه کاوش‌های دینی در دست اقدام برای اخذ رتبه علمی  پژوهشی از مجلات علمی در دست چاپ دانشگاه مازندران است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در پایان سخنان خود عنوان‌های مجلات در دست اخذ مجوز انتشار را معرفی کرد و اظهار داشت:  مجلاتی با عنوان فصلنامه گردشگری و علوم محیطی، پویش ادبی، جغرافیای کاربردی، قرآن و علوم، هنر و معماری و معارف اسلامی مراحل اخذ مجوز انتشار خود را سپری می‌کنند.
وی همچنین به مجلات کاوش‌های جامعه شناختی و سیاست‌گذاری آموزشی به عنوان مجلات دارای مجوز انتشار اشاره کرد.
در پایان این مراسم نیز دانشگاه مازندران از پژوهشگران برتر خود با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آورد.
اسامی این پژوهشگران برتر به شرح ذیل است:
دانشکده علوم پایه: دکتر جعفر صادقی، دکتر محمدرضا پهلوانی، علیرضا نقی‌نژاد
دانشکده شیمی: دکتر موسی قائمی، دکتر حمید گلچوبیان ، دکتر محمود تاجبخش
دانشکده علوم ریاضی: دکتر قاسم علیزاده افروزی، دکتر سید هادی ناصری، دکتر محسن علی‌محمدی
دانشکده علوم اقتصادی و اداری: دکتر احمد جعفری صمیمی، دکتر محمود یحیی‌زاده‌فر
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی: دکتر صدیقه لطفی، دکتر محمود شارع‌پور، دکتر احمد غنی‌پور‌ملکشاه
دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی: دکتر ولی‌الله دبیدی‌روشن
دانشکده هنر و معماری: دکتر مصطفی رستمی
دانشکده حقوق و علوم سیاسی: دکتر علی‌اکبر ایزدی‌فرد
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول