اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان قم برپا شد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان قم از 22 تا 29 آذر ماه سال جاری خبر داد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان قم برپا شد
معصوم هاشم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برنامه‌های مختلفی را برای عرضه در هفته پژوهش تدارک دیده است.
وی با اشاره به انتخاب شعار هفته پژوهش با عنوان آموزش پژوهش‌محور، پژوهش مسئله‌محور گفت: این شعار، معلمان را برای حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش راهنمایی می‌کند.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اجرای طرح معلم پژوهنده را از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: معلمان در این طرح یکی از مسائل مرتبط با شغل خود را که در کلاس‌ها درگیر هستند انتخاب کرده و به روش اقدام‌پژوهی پیرامون مسئله خود از وضع موجود تا مطلوب به پژوهش می‌پردازند.
وی با بیان اینکه 400 نفر از معلمان در برنامه چهاردهم اقدام‌پژوهی طرح معلمان پژوهنده شرکت کردند، گفت: 116 نفر از معلمان 75 درصد کل نمره ارزیابی را کسب کردند و یکی از معلمان به نام اعظم زارع رتبه برگزیده کشوری در اقدام‌پژوهی را کسب کرد.
هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: آثار پژوهشی فرهنگیان در مرکز تحقیقات فرهنگیان جمع‌آوری شده تا محققان و پژوهشگران بتوانند از آنها استفاده کنند.
وی عنوان کرد: درون ساختار آموزش و پرورش برای تشویق معلمان به پژوهش سیستم درستی طراحی نشده و باید فرآیندی طراحی شود تا به معلمان مانند استادان دانشگاه نگاه شده و ارتقای سطح علمی، حقوقی و اداری آنها مبتنی بر ارائه آثار پژوهشی، کتب و مقالات علمی باشد تا معلمان برای تحقیق و پژوهش تشویق شوند.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش در قالب طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا حمایت شده و از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش و آثار پژوهشی معلمان در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته است.
وی افزود: عرضه آثار و دستاوردهای پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم مهم‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه بوده و معلمان را برای مطالعه و پژوهش تشویق می‌کند.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی آموزش و پرورش استان قم از 22 تا 29 آذر ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 18 و 30 دقیقه در مرکز تحقیقات فرهنگیان پذیرای علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول