اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:

کاربردی شدن 80 درصد پژوهش‌ها‌ در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ماهیت 80 درصد پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاربردی است.

کاربردی شدن 80 درصد پژوهش‌ها‌ در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
محمدرضا بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به روند رو به رشد پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار داشت: این رشد در پنج سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را از دلایل رشد تصاعدی پژوهش‌ها در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان طرح‌های تحقیقاتی به مرحله اجرا درآمده سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی زنجان را توسط اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارشناسان را حدود 140 طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان حدود 105 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسانده‌اند، افزود: 50 درصد این مقالات در مجلات انگلیسی زبان ISI منتشر شده‌ است.
بیگلری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان چهار همایش بین‌المللی و ملی برگزار کرده و شش جلد کتاب نیز توسط اساتید این دانشگاه منتشر شده است.
وی نمایه شدن مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را در سایت بین‌المللی scopus از دستاوردهای ارزشمند سال گذشته اعلام کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره درصد پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تصریح کرد: بیش از 80 درصد تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ماهیت کاربردی دارند.
وی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های فناوری و آغاز ارائه رساله‌های تحقیقاتی این دانشجویان خاطرنشان کرد: از میان 10 طرح برتر کشوری سال گذشته سه طرح تحقیقاتی مربوط به طرح‌های ارائه شده از طرف دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بوده است.
بیگلری اضافه کرد: طرح‌های برتر انتخاب شده از دانشگاه علوم پزشکی زنجان در زمینه سلول‌های بنیادی بوده است.
وی با تاکید بر پذیرفته شدن همه پروپوزال‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اگر منع علمی و ملاحظات اخلاقی برای پذیرش پروپوزال‌ها وجود نداشته باشد این دانشگاه آنها را پذیرفته و نسبت به داوری آنها در شوراهای مربوطه اقدام می‌کند.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: این دانشگاه از طریق شورای سیاست‌گزاری تحقیق در سیستم‌های بهداشتی و کمیته تحقیقات دانشجویی حمایت‌های ویژه‌ای را از طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی دانشجویان به عمل می‌آورد.
وی با اشاره به تنوع دانشکده‌ها، رشته‌ها و گروه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه اقدام به اولویت بندی پژوهشی در همه گروه‌ها و مراکز تابعه کرده است، ضمن اینکه اولویت‌های پژوهشی در این دانشگاه هر سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
بیگلری با تاکید بر لحاظ شدن علاقه محققان به حیطه‌های مختلف پژوهشی تصریح کرد: مشکلات شایع ملی و محلی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، متابولیک، سرطان‌ها، حوادث و سوانح خانگی و ترافیکی و همچنین موضوعات مرتبط با مادران و کودکان نیز در تحقیقات صورت گرفته مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 200 نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از وظایف اعضای علمی به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص یافته است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم ارائه رساله و پایان نامه توسط دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر تاکید کرد: سالیانه در حدود 100 رساله یا پایان نامه توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و زیر نظر اساتید این دانشگاه به مرحله اجرا در می‌آید.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول