اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

بسترها باید برای کارهای پژوهشی آماده شود

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: بسترهای جامعه باید برای کارهای فرهنگی و پژوهشی آماده شود.

بسترها باید برای کارهای پژوهشی آماده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: برای ورود به حوزه‌های مختلف نیازمند اطلاعاتی هستیم که بر مبنای پژوهش می‌توان به نیازهای علمی و ذهنی خود دست یافت.
وی با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه در گرو پژوهش و علم‌آموزی است، افزود: دین مبین اسلام دین پژوهش و علم‌آموزی است و اسلام علم‌آموزی را به زمان، مکان و افراد خاصی منحصر نداشته است.
این مسئول با تاکید به اینکه پژوهش باید در اولویت فعالیت‌های آموزشی و تمام کارها قرار گیرد و در جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در سایه پژوهش‌های عمیق محقق شده است.
وی افزود: نهادهای مختلف به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی ما باید با فراهم کردن بستر مناسب افراد مستعد را شناسایی کرده و با آنها همکاری‌های لازم را انجام دهند.
مدیرآموزش و پرورش سلماس نیز گفت: در ایران اسلامی از امر پژوهش مورد توجه مسئولان بوده و از این پس نیز اهتمام بیشتری باید به بحث پژوهش داشته باشیم.
سیدالهوردی قریشی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع توجه به پژوهش و تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و پژوهندگان عرصه‌ دانش به ویژه جامعه‌ دانش‌آموزی است.
وی گفت: آن دسته از جوامعی که زمینه‌ و بستر مساعد پژوهش و تحقیق را مهیا ساخته و آن را خمیرمایه امورشان قرار بدهند، پله‌های ترقی و پیشرفت را زودتر می‌پیمایند.
این مسئول اظهار داشت: امروزه بشر به این نتیجه رسیده است پیشرفت هر جامعه در گرو پژوهش و علم‌آموزی است و هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای پرداختن به این امر مهم است.
این مسئول تصریح کرد: پژوهش زمینه پیشرفت یک ملت و کشور است و اگر این مهم تداوم نداشته باشد جامعه پیشرفت نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش به عنوان یک رویکرد بنیادین در زمینه ایجاد تحول و نوآوری در کشور مطرح است و در ایجاد فضایی بهتر همواره مورد توجه بوده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول