اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته پژوهش؛

زنگ پژوهش در مدارس خوزستان طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نخستین روز هفته پژوهش و فناوری زنگ پژوهش همزمان با سراسر کشور در مدارس خوزستان نیز به صدا در آمد.

زنگ پژوهش در مدارس خوزستان طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز در این مراسم که صبح امروز و در مدرسه شاهد رضوان ناحیه یک اهواز برگزار شد، قائم مقام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان پژوهش و تحقیق را پایه و بنیان تحول در جوامع اعلام کرد.
عبدالعظیم مهرخواه اظهار داشت: پژوهش با دگرگون‌سازی نظام تعلیم و تربیت ارتباط مستقیم دارد و آنچه که سبب می‌شود سیمای مدارس و در کلمه عام آموزش و پرورش ما متحول شود روی آوردن دانش‌آموزان و معلمان به امر تحقیق و پژوهش است.
وی جوامع تشنه تحول را نیازمند تحقیق، پژوهش و افراد دانا و تحصیل کرده دانست و گفت: جامعه‌ای در جهان امروزی پیشرفته است که دانشجویان، دانشگاه‌ها و محققان بزرگی را در درون خود تربیت کرده باشد.
مهرخواه با یادآوری اینکه هم اکنون بسیاری از مقوله‌ها در جهان مرتبط با تحصیل علم است، خاطرنشان کرد: سطح علمی ایران در دنیا قابل ملاحظه است که این میزان در این برهه از زمان کافی به نظر نمی‌رسد و ضروری است بیشتر بر دانایی‌محوری در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید داشته باشیم.
این مسئول وضعیت علوم در پیش از انقلاب اسلامی را یادآور شد و بیان داشت: در آن زمان علم در اختیار طبقه خاصی بود و اکثریت نمی‌توانستند از آن استفاده کنند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه رهبری جای بسیار خوشحالی است که حتی برخی از دانشگاه‌های ما بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد و این نشان می‌دهد که سطح دانایی کشور روز به روز در حال افزایش است.
وی ادامه‌داد: برنامه‌های هفته پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش در سطح آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شوند. دعوت از پژوهشگران به‌منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با تحقیق و پژوهش نیز یکی از این برنامه‌هاست.
قائم مقام مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: هدف اصلی ما این است که پژوهش در آموزش و پرورش از جنبه دانش آموزی تقویت شود. اگر قرار باشد روند امور در جهت تحقق اهداف و افزایش کیفیت کار در مدارس پیش رود، باید فرهنگ پژوهش در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شکل بگیرد و تقویت شود.
مهرخواه ادامه‌داد: موضوع پژوهش به عنوان یک ضرورت در آموزش و پرورش مطرح است؛ بنابراین برنامه‌های آموزش و پرورش باید مبنای پژوهشی و علمی داشته باشد.
در این مراسم دانش‌آموزان آخرین یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را در معرض دید عموم گذاشتند و زنگ پژوهش با حضور مسئولان استانی به صدا درآمد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول