اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شادگان خبر داد:

معرفی 14 نانوایی متخلف در شادگان به تعزیرات

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شادگان از معرفی 14 نانوایی متخلف به اداره تعزیرات شهرستان خبر داد.

معرفی 14 نانوایی متخلف در شادگان به تعزیرات
عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: در راستای رعایت بهداشت و سلامت شهروندان، مرکز بهداشت شهرستان به‌همراه بازرسان اداره بازرگانی همواره بازدیدهایی را از اماکن مختلف شهری انجام می‌دهند.
وی افزود: در این راستا تعامل و همکاری بخش‌های مختلف شهرستان نظیر رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مطب‌ها و دیگر اماکن عمومی لازم و ضروری‌ست.
معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: در این زمینه فرمانداری شهرستان نیز به کمک بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی آمده و برای انجام امور مرتبط از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
وی با اشاره به شکایت شهروندان از وضعیت عرضه و پخت نامطلوب برخی از نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: نان به‌عنوان اصلی‌ترین وعده غذایی ایرانیان همواره با پخت مطلوب و بهداشتی نقش اساسی در سلامتی جسمی افراد ایفا می‌کند.
سنواتی اضافه کرد: طی بازدید‌های به عمل آمده از اغذیه ‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، اماکن ‌عمومی و مطب‌ها، چهار مورد از آنها از لحاظ بهداشتی رفع صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: همچنین از رسیدگی به 14 فقره پرونده نانوایی متخلف در شهرستان، شش نانوایی به جریمه نقدی به مبلغ دو میلیون و دویست هزار ریال، یک نانوا به مدت یک هفته پلمب، یک نانوایی اخطار کتبی و به شش نانوایی در صورت عدم‌پرداخت جریمه تعزیری اخطار پلمب داده شد.
معاون فرماندار شادگان عنوان کرد: به‌منظور ارتقای سطح کیفی و کمی نان باید به صورت گروهی از نانوایان سطح شهر بازرسی شود.
وی با اشاره به اینکه پیگیری و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص معضلات بهداشتی به طور مرتب صورت می‌گیرد گفت: در راستای بعمل‌آوری خمیر باید اتحادیه مربوطه همه نانوایان را ملزم به استفاده از مایه خمیر کنند.
سنواتی در خصوص نحوه نظارت مرکز بهداشت بر توزیع نان در شهرستان خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت موظف است سوپرمارکت‌هایی که نان ارائه می‌کنند را بازرسی کرده و نسبت به کنترل و آزمایش نان ارائه شده اقدام کند.
وی ادامه داد: همچنین اداره بازرگانی شهرستان باید قیمت نان را بر اساس نرخ مصوب کنترل کرده و نسبت به پلمپ واحدهایی که به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند اقدام کند.
معاون فرماندار شادگان در پایان اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ بهداشت جسمی و روانی شهروندان و رفاه حال آنهاست.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول