اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر مطرح کرد:

تشکیل شورای پیشگیری از جرائم با حضور نخبگان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: فراهم شدن زمینه تشکیل شوراهای پیشگیری از وقوع جرایم در استان‌ها گامی مثبت برای تجمع افکار نخبگان در زمینه تصمیم‌گیری برای کاهش آسیب‌هاست.

تشکیل شورای پیشگیری از جرائم با حضور نخبگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر بحرانی سه‌شنبه شب در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر، تقویت ارزش‌ها و الگوهای رفتاری، تحکیم بنیان خانواده و جلب مشارکت‌های مردمی را برای مقابله با ترفندهای دشمنان ضروری دانست و گفت: اگر روند موجود آسیب‌های اجتماعی ادامه یابد در آینده با مشکل جدی روبه‌رو می‌شویم.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر فراهم شدن زمینه تشکیل شوراهای پیشگیری از وقوع جرایم در استان‌ها را گامی مثبت برای تجمع افکار نخبگان در زمینه تصمیم‌گیری برای کاهش آسیب‌ها ذکر کرد.
بحرانی یادآور شد: ناامن کردن فضا برای مجرمان و هوشیاری و آگاهی دادن به افراد در معرض خطر از بازخوردهای مثبت تشکیل شوراهای پیشگیری از وقوع جرم برای رسیدن به جامعه سالم است.
بحرانی گفت: برخی از کسانی که در زندان‌های این استان دوران حبس خود را سپری می‌کنند، مستحق در بند بودن نیستند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: برخی از جوانان ناخواسته مرتکب جرم و برخی از افراد خوشنام نیز به دلیل مشکلات اقتصادی ورشکسته شده‌اند که در زندان هستند.
وی با بیان اینکه باید دست این افراد را گرفت، یادآور شد: زندان جای کسانی است که به عنوان مجرم حرفه‌ای حضورشان برای جامعه خطرناک است، نه جای کسانی که با یک‌بار اشتباه ناخواسته تصمیمی گرفته‌اند که به این سرنوشت دچار شده‌اند.
بحرانی ضرورت احساس مسئولیت مدیران و خانواده‌ها برای افراد زیردست خود را یادآور شد و اظهار داشت: در قالب تعامل و هماهنگی بین‌بخشی باید با پیشگیری از وقوع جرم هزینه‌هایی که بر جامعه تحمیل می‌شود را کاهش داد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: کشورهای پیشرفته نیز به موضوع پیشگیری اهتمام ویژه‌ای دارند به طوریکه تصمیم‌گیری و اقدامات عملی آنها در مواجهه با کشورها بر اساس مصحلت و منفعت کشورشان است.
وی یادآور شد: اصل 156 قانون اساسی پیشگیری را برای قوه قضائیه تکلیف دانسته است که تحقق این مهم بدون مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر نیز گفت: پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله و مجازات با اقتدار از راهکارهای دستیابی به جامعه سالم است.
حکمت الله‌نوذری افزود: دشمن درقالب جنگ نرم گسست بنیان خانواده‌ها را در ایران اسلامی دنبال می‌کند.
وی اظهار داشت: برخی مشکلات موجود ناشی از فقدان قانون نیست بلکه به خاطر اجرا نشدن درست رسالت مشخص شده از طرف ما مسئولان است.
نوذری اضافه کرد: در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی به جای جزیره‌ای برخورد کردن باید تمرکزگرایی مدیریتی انجام شود تا کارها از اثربخشی لازم برخوردار شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول