اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کردستان:

کردستان جزو استان‌های کم جرم محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: کردستان در بین استان‌های کشور از لحاظ جرم خیز بودن رتبه 23 را دارا است و جزو استان‌های کم جرم محسوب می‌شود.

کردستان جزو استان‌های کم جرم محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسدالله گرجی‌زاده صبح امروز در بازدید استاندار کردستان از کانون اصلاح و تربیت سنندج، اظهارداشت: کردستان در بین استان‌های کشور از لحاظ جرم خیز بودن رتبه 23 را دارا است و جزو استان‌های کم جرم محسوب می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت زندان‌های استان، تصریح کرد: در حال حاضر 3.5 درصد از زندانیان استان را زنان، 4.5 درصد را نوجوانان زیر 18 سال و بقیه را مردان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه بیش از 65 درصد زندانیان استان زیر سیکل، 18.5 درصد دیپلم، 10 درصد بی‌سواد و 4.5 درصد بالای دیپلم هستند، اضافه کرد: با توجه به این مهم و نقش بی‌سوادی در افزایش میزان جرائم مسئولان در راستای افزایش سطح آگاهی مردم باید تلاش و همت مضاعف بکار گیرند.
گرجی‌زاده، کمبود اعتبار و افزایش هزینه‌های زندان را یکی از مهم‌ترین مشکلات زندان‌های استان برشمرد و افزود: مسئولان باید با دقت نظر بیشتری وضعیت زندان‌ها را ببینند تا شاهد، کاهش جرم در جامعه و جمیعت کیفری زندان باشیم.
به گفته وی، با وجود این مشکلات تلاش و جدیت پرسنل و زندانیان موجب شده که زمینه اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان فراهم و شاهد بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه باشیم.
استاندار کردستان نیز در این دیدار عدم آگاهی و کم سوادی افراد را عامل اصلی افزایش جمعیت کیفری در زندان عنوان کرد و افزود: علت اصلی افزایش آمار زندانیان عدم آگاهی و کم‌سوادی است که موجب تخطی و قانون گریزی و زندانی افراد می‌شود.
به گفته شهبازی، پیشگیری از وقوع جرم در جامعه از مهم‌ترین راهکار کاهش آمار زندانیان است و مسئولان باید تمام تلاش خود را در این راستا به‌کار گیرند.
وی در ادامه افزود: با فراهم شدن زمینه اشتغال و تامین امکانات تحصیل برای جوانان همچنین بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها قطعاً شاهد کاهش چشمگیر جمعیت کیفری زندان‌ها خواهیم بود.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: قضات و مقامات قضایی می‌توانند، نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری داشته باشند و با استفاده از جایگزین‌های مناسب برای حبس در راستای کاهش آمار زندانیان گام اساسی بردارند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول