اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان مطرح کرد:

34 متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند / دستگیری غافلگیرانه مجرمان فراری و غایب

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری مجرمان و متهمان فراری در راستای مبارزه با کاهش تخلفات به صورت غافلگیرانه و اشراف اطلاعاتی تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: 34متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند.

34 متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند / دستگیری غافلگیرانه مجرمان فراری و غایب
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته توانسته‌ایم باندهای مجرمان حرفه‌ای فراری را منهدم کنیم، اظهار داشت: باند مجرم به گروه مجرمان حرفه‌ای گفته می‌شود که بیش از دو نفر باشند.

*مجرمان فراری و غایب غافلگیرانه دستگیر می‌شوند‌

وی با بیان اینکه با شناسایی باندهای مجرمان چندین نفر فرار و بقیه دستگیر می‌شدند، افزود: با فرار این افراد مشاهده می‌شد که جسارت تخلف، تشکیل باندهای بعدی و از همه مهم‌تر کاهش اعتماد مردم به پلیس را در پی داشته باشد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: به منظور شناسایی و دستگیری متهمین فراری و محکومین غایبی که خود را معرفی نکرده و یا ضامن آنها عاجز به معرفی فرد بود، پلیس وارد عمل شده است.

*مجرمان متواری و محکومان غائب تا پایان سال 90 دستگیر می‌شوند

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه 17 آذر ماه در راستای دستگیری متهمان فراری و مبارزه با متخلفان غایب 19 تیم چهار نفره از کارآگاهان نیروی انتظامی با استفاده از اصل غافلگیری و اشراف اطلاعاتی شروع به دستگیری متهمان فراری کرده‌اند.
حسین‌زاده به شناسایی و دستگیری 34 نفر از متهمان متواری اشاره کرد و گفت: تمامی این افراد سابقه دار بین دو تا 10 فقره جرم، از جمله حمل سلاح سرد و گرم و هروئین فشرده داشته‌اند.
وی اضافه کرد: تا پایان سال 90 تمام متهمان فراری دستگیر و به بخش ویژه محکومان غائب دستگاه قضایی برای اعلام مجازات معرفی می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه طرح ویژه دستگیری این متهمان با اهداف نیروی انتظامی منطبق بود، بیان داشت: بیشتر این افراد سارقان موتورسیکلت، منزل، مغازه و نیز سارقان کیف قاپ، مسلح و آدم ربا بوده است.
وی به یکی از سارقان دستگیر شده اهل کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این فرد با وجود هفت سال حبس متواری در اصفهان مخفی شده بود که به جرم سرقت مسلحانه در شرایطی که وی انتظار نداشت غافلگیرانه دستگیر شد.
حسین‌زاده در بخشی از صحبت‌های خود به انجام شش عمل انتظامی طی سه هفته گذشته پرداخت و افزود: هشت سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار فعال در سراسر استان شناسایی و دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: در بازجویی توضیحی صورت گرفته از این افراد به 199 فقره سرقت از انواع مختلف اعتراف کرده‌اند.

*تنها 2درصد اعضای شرکت‌های هرمی سود می‌‌برند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه به شرکت‌های هرمی اشاره کرد و گفت: مشکل شرکت‌های هرمی همچنان پابرجاست.
وی افزود: 13 شرکت‌های هرمی در مدت هشت ماه گذشته شناسایی و458 نفر از اعضا، فعالان و سر شاخه این شرکت‌ها دستگیر شده‌اند که این اقدام ویژه توسط اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی صورت گرفته است.
حسین‌زاده اضافه کرد: افراد فعال در این شرکت‌ها جوانانی از استان‌های بوشهر، بندرعباس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس و اصفهان بوده‌اند.
وی به اسامی برخی شرکت‌های معروف هرمی اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت‌ها استفاده از بی‌تجربگی و فریب قشر جوان ناآگاه است تا ره صد ساله را یک شبه با پولدار شدن طی ‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های هرمی با هر نام و نشان خارجی و ایرانی با تجربه دو دهه مبارزه با شرکت‌های هرمی ثابت کرده‌اند که این شرکت‌ها در دنیای مجازی و واقعی با هر نوع اسم و کالا اخلالگر در نظام اقتصادی کشور هستند.
وی ادامه داد: طبق محاسبات علمی صورت گرفته فقط دو درصد این افراد سود به دست می‌آورند و شش درصد دیگر صاحب پول اندکی می‌شوند اما به طور قطعی 92درصد از اعضاء مال خود را باخته و فریب می‌خورند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول