اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس خبر داد:

برگزاری کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: فرماندار گنبدکاووس گفت: برگزاری کارگاه‌هایی مانند کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم، بهترین راه برخورد فعال مبتنی بر پیشگیری است.

برگزاری کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در گنبدکاووس
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی در نخستین کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی شهرستان گنبدکاووس برگزارشد، برگزاری این کارگاه‌ها را بهترین راه برخورد فعال مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.
وی افزود: ما به دنبال برگزاری یک دوره علمی کاربردی بومی هستیم، تا در خلال مباحثات و گفت‌وگوهایی که در این کارگاه دو روزه شکل می‌گیرد راه‌های علمی‌ کاربردی برای پیشگیری از وقوع جرم احصاء شود و این راهکارها به عنوان اولویت‌های کارگروه اجتماعی مدنظر قرار بگیرد تا بدین وسیله بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه در اثر همفکری‌ها کاهش پیدا کند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه هر فعل یا ترک فعلی که با ناهجاری‌های جامعه منطبق نباشد جرم تلقی می‌شود به روند رو به فزونی جرم در جهان اشاره کرد و گفت: متوسط رشد جرم در جهان پنج درصد است و این در حالی است که متوسط رشد جمعیت در جهان تنها یک درصد است.
احمدی با بیان اینکه جامعه ناگزیر از مقابله و مواجهه با جرم است، افزود: آنچه مهم است این است که موضوع  پیشگیری از جرم را باید در اولویت قرار دهیم.
رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این همایش گفت: ایام محرم ارزشمندترین ایام برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و ارتباط بسیار تنگاتنگی بین مسئله امر به معروف و محرم وجود دارد و بدین وسیله باید زمینه را برای مشارکت اقشار مختلف مردم فراهم کنیم.
احمد فاضلیان با بیان اینکه یکی از مشکلات و بلایا موضوع جرم و افزایش جرم است، اظهار داشت: میانگین رشد جرم از متوسط رشد جمعیت بالاتر است و این موضوع بیشتر اقشار آسیب‌پذیر را تهدید می‌کند.
وی تقوا را مهمترین عامل درونی پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: اعتقاد به آخرت در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین اظهار داشت: برخی از مسائل اجتماعی جرم نیستند اما آسیب اجتماعی هستند که باید در زمینه پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی هم تلاش کرد.
فاضلیان با بیان اینکه منطقی‌ترین راه پیشگیری از وقوع جرم از بین بردن موقعیت ارتکاب جرم است، افزود: پیشگیری یک امر همگانی است و باید انگیزه ارتکاب جرم را در جامعه از بین برد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول