اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

تقلیل مصرف آرد اردبیل به هفت کیلوگرم

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف سرانه آرد در اردبیل با یک مصرف واقع‌بینانه به هفت کیلوگرم تقلیل یافته است.

تقلیل مصرف آرد اردبیل به هفت کیلوگرم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت مصرف بهینه آرد، نان و گندم در اردبیل اظهار داشت: سهم سرانه مصرفی آرد در آغاز فعالیت دولت نهم نزدیک به 14 کیلوگرم بود که در طی پنج سال گذشته در مراحل مختلف و با مدیریت اصولی و اطلاع‌رسانی این رقم 50 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به این‌که 36 هزار تن آرد به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان نتیجه صرفه‌جویی در مصرف بهینه آرد و نان بوده است، تصریح کرد: قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها میانگین مصرف ماهانه 18 هزار تن بوده است که در یک سال گذشته با تعدیل حداقل ماهانه سه هزار تن 36 هزار تن آرد صرفه‌جویی شده است.
اکبری به ضرورت دقت در ذخیره‌سازی استحصالات آرد گندم‌های خریداری شده اشاره کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به آرد گندم‌های استحصالی و تفکیک آنها از محصول نامرغوب می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی مثبت کارخانجات آردسازی را در تولید و نگهداری آردهای مصرفی با کیفیت و عرضه آن به واحدهای نانوایی برای پخت و توزیع نان مصرفی مرغوب مجاب کند تا در یک روند اصولی و فنی نسبت به بهبود تولید نان اقدام شود.
به گزارش فارس، فرماندار اردبیل به خرید 182 هزار تن گندم از کشاورزان اشاره و خاطر نشان کرد: با ذخیره‌سازی 70 هزار تن گندم مرغوب و با خاصیت ضروری است کارخانجات آردسازی در تعاملی مثبت و ارتباطی هماهنگ در راستای شناسایی، خرید و انتقال آردهای مصرفی با کیفیت از دیگر سیلوهای در مجاورت مرکز استان اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این اقدام تأمین نیازمندی‌های آرد مصرفی مرغوب را سبب شده که با پشتیبانی شرکت مادر تخصصی غله می‌تواند اقدامی موفق باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول