اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله اردبیل:

صرفه‌جویی 10 هزار تنی آرد بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله استان اردبیل گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها میزان مصرف آرد در استان اردبیل بیش از 10 هزار تن کاهش یافته است.

صرفه‌جویی 10 هزار تنی آرد بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل براتعلی خشامند عصر امروز در جلسه کمیسیون تعزیرات آرد و نان اردبیل اظهار کرد: این کاهش نشان می‌دهد که مردم در یک سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به یک برنامه و وزن مشخص از مصرف رسیدند که توانسته چنین رفتاری را در جامعه در حوزه مصرف آرد و نان بر جای بگذارد.
وی تصریح کرد: مدل مصرف مردم در یک سال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تغییر یافته به طوری که کاهش 50 درصدی مصرف نان نیز گویای این مسئله است.
خشامند با بیان این‌که در کنار مصرف درست ضایعات نان نیز همچون سایر ضایعات به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: 30 الی 50 درصد ضایعات نان نسبت به گذشته کمتر شده و ما یک حرکت رو به رشد و قابل قبول را در مصرف نان که یکی از اولویت‌های اصلی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بوده، محقق شده است.
این مسئول اضافه کرد: بیش از 25 میلیارد ریال از همین صرفه‌جویی‌ها و مصرف درست و همچنین حیف و میل گندم و آرد اندوخته داشتیم به طوری که انتظار می‌رود سال به سال بر این روند افزوده شده و با قوت یک مدیریت درست را در مصرف از سوی مردم شاهد باشیم.
وی ادامه داد: تحقق این امر علاوه بر مراقبت از اموال عمومی سبب خودکفایی در تولید گندم و فراهم کردن بستری مناسب برای صادرات این محصول استراتژیک صنعت کشاورزی فراهم کرده است.
به گزارش فارس، مدیرکل شرکت غله اردبیل گفت: در کنار این امر با نظارت‌های مستمر در عرضه و پخت کیفی نان بسیاری از رفتارهای غلط گذشته نانوایی‌ها اصلاح شده ‌یا به حداقل رسیده که این خود آغازگر راهی است که امیدواریم به نتایج خوبی بینجامد.
وی افزود: رضایتمندی مردم از پخت نان در تأمین نیازمندی‌ها به ویژه در ایام تابستان مناسب بوده به طوری که با رعایت ضوابط و مقررات پخت کیفی اغلب نانوایی‌ها را شاهد بودیم.
خشامند با تاکید بر ارایه خدمات مطلوب در تهیه نان با کیفیت در سطح استان بیان کرد: نظارت دقیق در خرید گندم مرغوب، تفکیک و ذخیره‌سازی آرد با خاصیت و دقت در پخت اصولی نان از جمله مواردی است که رضایت مردم را به دنبال داشته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول