اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

تشکیل کارگروه کیفیت آرد و نان در یزد ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با فعالیت 500 نانوایی در مرکز استان یزد، تشکیل کارگروه کیفیت آرد و نان در یزد ضروری است.

تشکیل کارگروه کیفیت آرد و نان در یزد ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی زارع عصر امروز در نشست بررسی راهکارهای بهبود کیفیت نان در استان یزد اظهار داشت: کارگروه ویژه نظارت بر کمیت و کیفیت نان به طور فعال موضوع کیفیت، ارتقاء و رضایت شهروندان را پیگیری می‌کند و مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
وی با اشاره به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه کیفیت نان در استان‌ها بر اساس بند 15مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: این کارگروه در استان یزد نیز با حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، استانداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل جلسه داد.
زارع هدف از تشکیل نخستین جلسه کارگروه را نظارت بر حسن اجرا و پیگیری تصمیمات مصوبه، همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، هدایت و نظارت بر کمیت و کیفیت تولید گندم، آرد و نان، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی امور مربوط به نظارت و بازرسی و رسیدگی به تخلفات تأمین، توزیع و قیمت آرد و نان ذکر کرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد بر رسالت کارگروه که همان کنترل کیفیت آرد و نان است، تأکید کرد و بزرگ‌ترین رسالت را خدمت به مردم برشمرد.
وی آمار نانوایی‌های مرکز استان را 500 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: ابتدا باید مشکلات نانوایان را مشاهده و بررسی کنیم و در این زمینه اولویت اول سازمان، انعکاس مشکلات نانوایان و کوشش برای رفع مشکل آنهاست و در مرحله بعد باید به سمتی برویم که مشکلات مردم در این زمینه حل شود زیرا نان قوت مستمر مردم است و باید کار علمی، پژوهشی، تحقیقاتی در مورد آرد و نان انجام گیرد و در شهرستان‌ها نیز پیگیری شود که کارهای مربوطه را در این زمینه انجام دهند تا در حد خودشان مؤثر و مفید واقع شود.
زارع یکی از بزرگ‌ترین کارهای دولت را آزاد کردن آرد و نان دانست و افزود: با انجام کارهای جدیدی که قرار است انجام شود، اتحادیه صنف نانوا باید همکاری خوبی داشته باشد و راهکارها و پیش‌بینی‌هایی را در زمینه ادامه فعالیت متصدیان نانوایی‌ها ارائه دهد و یکی از وظایف اصلی و مهم اتحادیه این است که به دنبال به روز کردن کارها و فرصت‌های جدید باشد و در زمینه تکنولوژی و دانش فنی به نانوایان کمک کند.
وی با اشاره به طرح صنعتی شدن نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: در این طرح نانوایی‌ها جمع نمی‌شوند بلکه به صورت مجتمعی فعالیت خواهند کرد و اکنون نیز اجرای فاز دوم این طرح در دست اجراست و اتحادیه نانوا باید برای بهبود کیفیت، کمک‌های تخصصی به نانوا بدهد و او را در مسیر اصلی قرار دهد و ما نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
زارع جرایم و تخلفات مربوط به آرد و نان را در صلاحیت اداره کل تعزیرات حکومتی دانست و اظهار داشت: رسیدگی به جرایم و تخلفات در عرصه تولید، توزیع و قیمت آرد و نان توسط کارخانجات آرد و واحدهای نانوایی در شعب تعزیرات حکومتی براساس فصل هشتم قانون نظام صنفی رسیدگی می‌شود.
وی همچنین در این جلسه محمد امیری را به عنوان مدیر پروژه آرد و نان استان و مسئول تیم‌های بازرسی معرفی کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، اتحادیه نانوایان و فرمانداری با مدیر پروژه شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول