اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار همدان خبر داد:

کاهش 30 درصدی مصرف آرد با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آرد مصرفی شهرستان 30 درصد کاهش داشته است.

کاهش 30 درصدی مصرف آرد با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق امروز در کمیسیون تعزیرات آرد و نان شهرستان همدان اظهار داشت: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف سرانه آرد شهرستان از ماهانه 5 هزار و 700 تن به 4 هزار و 40 تن هستیم که نشان‌دهنده کاهش 30 درصدی مصرف آرد است.
وی نانوایی‌های شهرستان همدان را 341 واحد لواشی، 151 واحد سنگکی، 26 واحد بربری، چهار واحد گرده‌‌پزی و سه واحد تافتون اعلام و اضافه کرد: در مجموع 510 واحد نانوایی در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و به شدت با قیمت‌های دوگانه برخورد می‌کنیم.
فرماندار همدان بیان داشت: تنها نانوایی‌های سنگکی می‌توانند نان خود را در صورت تقاضای مشتری و بدون اجبار کنجدپاشی کرده و قیمت آن را تنها تا سقف 500 ریال افزایش دهند و در تمام نانوایی‌ها باید قیمت و وزن محصول در دید مشتریان قرار گیرد.
وی ادامه داد: طی آخرین بازرسی‌های انجام شده 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 600 نانوایی بازرسی شده است که از این تعداد 271 مورد تخلف ثبت شده و مبلغ جرائم بالغ بر 53 میلیون و 627 هزار ریال است که 19 واحد پلمب و در 27 واحد نیز پس از سه بار اخطار پرده نصب شده است.
قهرمانی‌مطلق تخلفات واحدها را شامل، 118 واحد نانوایی به دلیل کم‌فروشی و سبک بودن وزن نان، 43 واحد به علت عدم کیفیت، 15 واحد به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و 27 واحد را نیز به دلیل تعطیلی‌های اعلام کرد.
وی تأکید کرد: نان خوب به نان سفید اطلاق نمی‌شود، بلکه نان سبوس‌دار باید در میان مردم فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان بدانند که دلیل تیرگی نان به علت سبوس موجود در آن است.
فرماندار همدان شماره تماس‌های 8260362 کمیسیون آرد و نان و 8260446 فرمانداری و 124 بازرگانی را آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان اعلام کرد.
وی تأکید کرد: نانوایی‌ها تا 15 آذرماه فرصت دارند تا نسبت به خرید ترازوی دیجیتالی اقدام کرده و یکصد نانوا نیز می‌توانند از تسهیلات وام 5 ‌میلیون ‌ریالی خرید ترازو که توسط فرمانداری با اولویت نانوایی‌های سنگکی پرداخت می‌شود استفاده کنند.
قهرمانی‌مطلق اذعان کرد: نخستین بازرسی‌های خرید ترازوی دیجیتالی نانوایی‌ها در 15 آذرماه و توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود و نانوایی‌های بدون ترازو شامل صدور فرم تعزیراتی می‌شوند.
وی ادامه داد: در آینده به دنبال نصب دستگاه کارت‌خوان در نانوایی‌ها هستیم تا با این روش مشکل پول خرد شهروندان در هنگام خرید نان حل شود.
مسئول آموزش در صنایع و صنوف فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان نیز گفت: با توجه به اینکه اداره غله مسئولیت تأمین هزینه آموزشی نانواها را بر عهده دارد؛ متأسفانه تاکنون استقبال چشمگیری از کلاس‌های آموزشی انجام نشده به طوری که طبق برنامه‌ریزی‌ها موظف بودیم در سال گذشته هزار و 100 نفر نانوا را آموزش دهیم که تاکنون 500 نفر در استان و به تبع آن شهرستان آموزش دیده‌اند.
ماشاءالله زارعی افزود: در شهرستان همدان مجموعاً 353 نفر در تمام رشته‌های آموزش پخت نان شرکت کرده که از این تعداد 316 نفر در آزمون‌های مربوطه موفق به دریافت مدرک شده‌اند.
وی در پایان گفت: بر اساس تعهدات فنی و حرفه‌های شهرستان همدان و با توجه به استقبال نانواها می‌توانیم آموزش‌ها را گسترش دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول