اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

کشاورزان از کشت بی‌موقع خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با تحقق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت پیاز و سیب‌زمینی در جنوب کرمان، کشاورزان باید از ادامه کشت بی‌موقع و خارج از برنامه خودداری کنند.

کشاورزان از کشت بی‌موقع خودداری کنند
مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با تحقق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت پیاز و سیب‌زمینی در جنوب کرمان، کشاورزان باید از ادامه کشت بی‌موقع و خارج از برنامه خودداری کنند.
وی افزود: تقویم زراعی کشت سیب‌زمینی و پیاز طرح استمرار و کشت معمول به پایان رسیده و برنامه کشت و تولید مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی تحقق یافته است.
درینی با تأکید بر اینکه کشاورزان باید از ادامه کشت بی‌موقع و خارج از برنامه جداٌ خودداری کنند، تصریح کرد: این بخش هیچ‌گونه توجیهی را مقبول ندانسته و مسئولیتی را نمی‌پذیرد.
وی ابراز داشت: تمام برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در زمینه عرضه و تقاضا و مدیریت بازار محصولات سیب‌زمینی و پیاز بر اساس برنامه ابلاغی زمان‌بندی شده، اجرایی می‌شود.
درینی بیان داشت: توصیه می‌شود، برداشت مزارع از 15 دی‌ماه آغاز و با عرضه مناسب و متوازن با تقاضای بازارهای هدف داخلی و خارجی طی ماه‌های آخر سال پایان یابد.
وی اذعان داشت: در صورت عدم رعایت این برنامه، احتمال اختلال در بازار، نوسانات قیمت و تغییر در سیاستگذاری‌ها به منظور مدیریت بازار قابل پیش‌بینی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سرمای بی‌سابقه در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان موجب سرمازدگی و یخبندان وسیع محصولات کشاورزی شده و خسارت زیادی را به بخش کشاورزی این شهرستان‌ها تحمیل کرده است.
کاهش ناگهانی دما  به بخشی از محصولات کشاورزی جنوب کرمان بویژه سیب زمینی 50 تا 80 درصد خسارت وارد کرد.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول