اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

بیمارستان‌های همدان با ازدحام شدید بیمار مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان با ازدحام شدید بیمار مواجه است.

بیمارستان‌های همدان با ازدحام شدید بیمار مواجه است
رضا صفی‌آریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه پنج استان مجاور همدان برای دریافت خدمات بهداشتی-درمانی به همدان مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: به علت فرسودگی بیمارستان‌ها ما مجبور به تخریب سه بیمارستان همدان در سال‌های پیش شدیم تا بیمارستان‌های جدید و مجهزی را احداث کنیم.
وی با بیان اینکه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان با ازدحام شدید بیمار مواجه است، گفت: عکس این قضیه، یک سری بیمارستان در سطح شهر داریم که زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیستند و تخت خالی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به برگزاری کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان بیان کرد: در این کارگروه درصدد یافتن راهی برای استفاده از تخت‌های خالی بیمارستان‌هایی بودیم که زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان نیستند.
وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که در فصل زمستان آنفلوآنزای حادی شیوع پیدا کرده است، سال‌های نخست مربوط به پرندگان بود اما در حال حاضر  تغییر پیدا کرده و با منشأ خوک است که در نهایت به دلیل اینکه این بیماری شدیداً پراکنده می‌شود باید تمام مراکز درمانی شهر همدان و شهرستان‌های استان، اتاقی تحت عنوان اتاق ایزوله تنفسی داشته باشند که مبتلایان به این بیماری از سایر بیماران جدا شوند.
صفی‌آریان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مراکز درمانی استان را از نظر تجهیز به اتاق ایزوله تنفسی، زیر پوشش قرار داده‌ایم، تصریح کرد: حدود دو مرکز نیز نیاز به تجهیز به اتاق‌های ایزوله تنفسی دارد که در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان درخواست تصویب آن را داشتیم تا استانداری هزینه‌اش را به ما پرداخت کند تا امسال مشکلی در این ارتباط نداشته باشیم.
وی در ادامه در ارتباط با کمبود رادیولوژیست در استان همدان، ضمن تأیید این موضوع عنوان کرد: به طور کلی در سطح کشور تعداد فارغ‌‌التحصیلان رشته رادیولوژی کم است و ما هم جزئی از کشور هستیم، نهایتاً بعضی از مراکز ما فاقد چنین متخصصانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برخی رادیولوژیست‌ها به شکل پاره‌وقت کار می‌کنند، اضافه کرد: چون تمام کارهای تصویربرداری مثل رادیوگرافی، سونوگرافی، ام‌آر‌آی و سی‌تی اسکن حتماً باید توسط این متخصصان انجام شود، در بعضی از بیمارستان‌های همدان در این زمینه مشکل داریم.
وی تصریح کرد: به دلیل نبود نیروی رادیولوژیست در برخی از بیمارستان‌ها، باید بیماران را با آمبولانس از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل کنیم تا کار درمانی آنها انجام شود اگرچه طی سال گذشته با استفاده از نیروهای قراردادی رادیولوژیست، تعداد آنها را صد درصد افزایش دادیم اما همچنان در این زمینه نیاز داریم.
صفی‌آریان در پایان با بیان اینکه تعداد مراکزی که در کشور رزیدنت رادیولوژی تربیت می‌کنند، کم است، یادآور شد: در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درصدد است که تعداد این مراکز را افزایش دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول