اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم:

جم تنها یک بیمار مبتلا به ایدز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: یک نفر مبتلا به ایدز در این شهرستان وجود دارد.

جم تنها یک بیمار مبتلا به ایدز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی در نشست کمیته آماری ایدز این شهرستان اظهار داشت: شبکه بهداشت جم در راستای افزایش شاخص‌های سلامتی در شهرها و روستاهای این شهرستان تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است.
وی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف مبارزه با بیماری‌ها و استقرار تجهیزات بهداشتی و درمانی در روستاها در این شهرستان با برنامه‌ریزی خوبی انجام گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به خطرناک بودن بیماری ایدز خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روز افزون مبتلایان به ویروس ایدز در گروه‌های سنی فعال جامعه شامل  ۲۵ تا ۳۴ سال، آگاهی و نقش موثر تربیتی خانواده‌ها در گروه سنی نوجوانان و جوانان، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.
قاسمی آمار مبتلایان به ویروس HIV مثبت در سطح شهرستان جم را یک نفر خواند و تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان جم در سطح شهرستان‌های استان بوشهر از کمترین آمار مبتلایان به ویروس ایدز برخوردار است.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در حال حاضر، ۳۴۶ مورد فرد مبتلا به HIV مثبت در استان بوشهر شناسایی شده که از این شمار ۱۱۳ نفر وارد مرحله ایدز شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت جم در ارتباط با نحوه ابتلا به ایدز یادآور شد: از زمانی که فرد به ویروس ایدز مبتلا می‌شود تا آغاز بیماری ایدز، ممکن است بیش از ۱۰ سال طول بکشد و در این مدت فرد اگر چه به ظاهر سالم است و می‌تواند به کار و فعالیت اجتماعی خود ادامه بدهد، اما در صورت انجام یکسری رفتارهای پرخطر و محافظت‌نشده می‌تواند ویروس بیماری را به سایرین نیز منتقل کند.
قاسمی گفت: اعتیاد تزریقی همراه با تزریق مشترک، عدم پایبندی به همسر و برقراری روابط جنسی کنترل نشده، استفاده از برخی لوازم شخصی مشترک در آرایشگاه‌ها و انجام بعضی از اعمال زیبایی مثل تاتو در اماکن غیربهداشتی از عوامل انتقال این بیماری است.
وی افزود: انتقال ویروس از مادر آلوده به جنین و همچنین تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده نیز از جمله عوامل انتقال ویروس ایدز به فرد سالم است.
این مسئول اذعان داشت: ویروس مولد ایدز از طریق تماس‌های معمولی مثل دست دادن، در آغوش کشیدن، روبوسی، عطسه و سرفه کردن، استفاده از توالت و حمام مشترک، استفاده از استخر عمومی و نیش حشرات منتقل نمی‌شود.
قاسمی بیان کرد: هم‌اکنون درمان قطعی برای از بین بردن ویروس بیماری وجود ندارد و درمان‌های موجود، صرفا می‌توانند طول عمر بیمار را افزایش داده و کیفیت زندگی وی را بهتر کنند، لذا آگاهی و پیشگیری موثر همه افراد جامعه، مهم‌ترین راه رهایی از بیماری ایدز است.
وی خاطرنشان کرد: برای بهبود شاخص‌های سلامتی در شهرستان جم انتظار داریم همه مسئولان و مردم در این باره همراهی کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول