اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان همدان تأکید کرد:

لزوم راه‌اندازی بیمارستان 32 تخت‌خوابی زندان مرکزی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان همدان بر لزوم تسریع روند راه‌اندازی بیمارستان 32 تخت‌خوابی زندان مرکزی همدان تأکید کرد.

لزوم راه‌اندازی بیمارستان 32 تخت‌خوابی زندان مرکزی همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم ملکی عصر امروز در همایش روز جهانی ایدز در همدان با بیان اینکه واحد بهداشت و درمان زندان‌های استان همدان وظیفه نظارت و پیگیری امور مرتبط با بهداشت زندانیان را بر عهده دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 16 پزشک و 63 نفر کادر درمانی در قالب یک اکیپ مشخص به این مهم همت می‌گمارند.
وی تصریح کرد: در سال 89 اکیپ بهداشتی درمانی زندان‌های استان همدان 7 هزار و 960 ویزیت از زندانیان انجام داده و علاوه بر آن 26 هزار و 454 نفر از زندانیان جدیدالورود نیز مورد ویزیت قرار گرفته‌اند.
مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 512 مورد اعزام به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام گرفته است، گفت: از این تعداد 295 مورد در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.
وی با اشاره به اخذ مجوز ساخت بیمارستان 32 تخت‌خوابی در زندان مرکزی همدان، تسریع در روند ساخت و احداث آن را خواستار شد.
ملکی با بیان اینکه میزان هزینه‌ درمانی زندانیان در سال گذشته 100 میلیون تومان بوده، تصریح کرد: این هزینه برای مواد بهداشتی و دارویی 132 میلیون بوده است و در مجموع در سال گذشته 671 میلیون تومان هزینه درمانی زندانیان استان صرف شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اداره کل زندان‌های استان همدان دارای چهار کلینیک مثلثی در زندان‌های مرکزی، اردوگاه، ملایر و نهاوند است، یادآور شد: با توجه به افزایش آمار تعداد زندانیان شهرستان تویسرکان نیز در شرف راه‌اندازی یک کلینیک مثلثی در زندان این شهرستان هستیم اگر چه خدمات بهداشتی و درمانی به آن در حال حاضر ارائه می‌شود.
مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه غربالگری ایدز در زندان‌ها، در سال گذشته یک هزار و 756 نفر غربالگری شده‌اند، گفت: در شش ماهه سال جاری برنامه غربالگری برای یک هزار و 199 نفر انجام شده است.
وی با اشاره به کاهش شیوع ایدز در استان، عنوان کرد: این کاهش به عملکرد زندان‌های استان همدان نیز مربوط می‌شود چرا که این بیماری به خوبی در زندان‌ها کنترل شده است و در زندان‌ها سرنگ مشترک استفاده نمی‌شود.
ملکی با اشاره به برنامه‌های آموزشی در رابطه با بیماری ایدز در زندان‌های استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 8 هزار و 363 نفر ساعت در قالب این برنامه‌های آموزشی گروهی قرار گرفتند که این آمار در شش ماهه نخست سال جاری به 4 هزار و 14 نفرساعت رسیده است.
وی به آموزش از طریق گروه همسانان در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: تیرماه سال جاری 9 بند زندان‌های مرکزی در قالب گروه همسانان مفاهیم ایدز را آموزش دیدند و تاکنون در این طرح یک هزار و 713 نفر با این مفاهیم آشنا شده‌اند که این رقم شامل 58 درصد از زندانیان فعلی استان است.
مدیرکل زندان‌های استان همدان در پایان یادآور شد: اجرای برنامه سم زدایی در سال گذشته برای بیش از  4 هزار نفر انجام شد که این رقم در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 2 هزار نفر بوده است.
انتهای پیام /ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول