اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان:

عزاداری‌ها نباید بر اساس عادت برگزار شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: عزاداری قیام عاشورای حسینی نباید براساس عادت برگزار شود.

عزاداری‌ها نباید بر اساس عادت برگزار شود
علی کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، فرهنگسازی را کارآمدترین شاخص در مواجهه با تحریف مکتب عاشورا خواند و اظهار داشت: واقعه عاشورا حماسه بی‌بدیل از خودگذشتگی و به یادماندنی‌ترین تراژدی خونرنگ ثبت شده در تاریخ حیات بشر است.
وی با تأکید بر اینکه عزاداری‌های امام حسین (ع) نباید بر اساس عادت برگزار شود، گفت: رعایت اصول اخلاقی و دینی، شناخت و بررسی تمام زوایای حادثه خونین کربلا در سوگواری‌های محرم از نشر و ترویج خرافات و بدعت‌گذاری‌ها جلوگیری می‌کند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه دشمنان اسلام به ویژه استکبار همواره از نهادینه شدن پیام عاشورا در بطن جامعه به ویژه در زندگی نسل جوان در هراس بوده است، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به تبلیغات دشمن به وسیله پژوهش در تاریخ خلفا و ائمه معصومین (ع)، شفاف‌سازی همه جوانب تاریک تاریخ و روشن شدن ماجرای واقعی عاشورا راهکاری علمی و اثرگذار در مواجهه با ترفندهای دشمن است.
وی آگاهی دادن به دانشوران فعال جامعه در مورد اهداف و انگیزه‌های حقیقی و درست قیام امام حسین (ع) را تأثیرگذار خواند و بیان داشت: برای بازشناسی علت آسیب‌های ادبیات عاشورا باید بر ریشه‌های اجتماعی این مهم  متمرکز شد.
کاروند افزود: معرفی شخصیت‌های خالق رخداد کربلا براساس مدارک و استنادهای معتبر به عنوان الگوهای ممتاز وظیفه خطیر متولیان فرهنگی در سطح کشور است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مدیران محافل مذهبی و احیاگر مکتب تشیع هستند، تصریح کرد: استفاده از مقتل‌های مورد تأیید مراجع تقلید برای انتقال حوادث پیرامون نهضت حسینی کربلا در راستای هدایت افراد به حقیقت قیام اباعبدالله (ع) امری تأکید شده است.
وی بازنگری روش‌های آموزش مداحی، نوحه، مرثیه و روضه‌خوانی را نیاز برگزاری مراسمی توأم با شور و شعور حسینی خواند و بیان کرد: حرفه‌ای ساختن بنیان‌های معرفتی فرهنگ مکتب عاشورا، بازشناسی فلسفه قیام حسینی با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی عصر حاضر و ایجاد نهادهای عاشورا پژوهی با حضور کارشناسان امر و محوریت نسل جوان از برنامه‌های مهم و منابعی ارزشی متناسب با جامعه کنونی نقشی کارکردی در تعمیق‌بخشی فرهنگ مکتب حسینی دارد.
کاروند در پایان حمل علامت را از دیدگاه مراجع در عزاداری‌ها کاملا" غیر ضروری دانست و یادآور شد: استفاده از ابزارآلات موسیقی و طبل در آیین عزاداری عاشورا جنبه‌های معنوی و اعتقادی را کاسته و به سوی فضای مجازی هدایت می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول