اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

صدور انقلاب از اهداف نمایشگاه فرهنگ عاشورایی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: صدور انقلاب اسلامی به جهان از اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی بود.

صدور انقلاب از اهداف نمایشگاه فرهنگ عاشورایی بود
حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در راستای تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار شد.
وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در استان و کشور یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه در ایام ماه محرم کمک شایانی به آشنایی هر چه بیشتر مردم با واقعه عاشورا می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با منحصر به فرد اعلام کردن نمایشگاه فرهنگ عاشورایی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه فرهنگ عاشورایی حضور طلاب و روحانیون از 22 کشور جهان بود.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از ابزارهای بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم عاشورایی و دینی استفاده شده بود، یادآور شد: یکی از علل اصلی نظم این نمایشگاه برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری آن بوده است.
دشتکی با اشاره به اینکه نمایشگاه در طول برگزاری با استقبال خوبی از سوی شهروندان زنجانی مواجه شد، افزود: یکی از علل این امر علاقه مردم استان زنجان به امام حسین (ع) و ائمه معصومان (ع) است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه صدور انقلاب به سایر کشورهای جهان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های این چنین موجب انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به سایر کشورهای جهان می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی موجب آشنایی نمایندگان سایر کشورهای جهان با فرهنگ مردم ایران و به تبع آن استان زنجان در برگزاری مراسم مذهبی شد، اضافه کرد: همچنین برگزاری این نمایشگاه موجب آشنایی بیشتر مردم استان با نحوه عزاداری سایر کشورها شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در هر استان یک دستاورد بسیار مهم برای آن استان محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئولان و مردم استان زنجان باید اقدامات لازم را در زمینه برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه‌های این چنین در استان انجام دهند.
دشتکی با بیان اینکه در حال حاضر گنجینه‌های فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد، افزود: باید با اقدامات مناسب از این گنجینه‌های فرهنگی در راستای تعمیق و ارتقای ارزش‌های دینی استفاده شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته باورهای دینی مورد حمله دشمنان دین قرار گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر مسئولان باید مردم را با این هجمه‌ها آشنا کرده و اقدامات لازم را در زمینه احیای برخی از ارزش‌های فراموش شده انجام دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی یادآور شد: در حال حاضر دشمنان با اقدامات مختلف در تلاش برای انحراف جوانان کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های مذهبی و دینی روش مناسبی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول