اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه گلمکان:

رفتار مسئولان برگرفته از نظام عاشورایی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر گلمکان گفت: اگر مسئولان نظام بخواهند سرافراز باشند باید حرکات و رفتارشان با جامعه برگرفته از نظام عاشورایی باشد.

رفتار مسئولان برگرفته از نظام عاشورایی باشد
حجت‌الاسلام احمد منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار داشت: امام حسین(ع) الگوی بزرگی برای نظام و الگوی برجسته‌ای برای مکتب و انقلاب است. 
وی افزود: امروز اگر در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی، رهبری و مردم فریاد مرگ بر استکبار و آمریکا سر می‌دهند، بر گرفته از حرکت و نظام استکبار ستیزی امام حسین(ع) است.
امام جمعه گلمکان ادامه داد: فریاد جامعه اسلامی و ایرانی برگرفته از تفکر و اندیشه ناب امام حسین(ع) است.
منصوری بیان داشت: امروز در نظام اسلامی ایران که دشمنی و ابراز جهانی با صهیونیزم است، حرکت مسئولان باید برگرفته از حرکت عاشورایی سیدالشهدا است. 
وی افزود: خط سرخ که قیام امام حسین است و خط سبز که در آینده با ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق می‌شود، دو پشتوانه مذهبی و دینی قوی برای انقلاب ایران است.
منصوری با طرح این سئوال که چرا مردمی که قرآن و نماز می‌خواندند و حج می‌رفتند از امام به حق پیروی نکردند، افزود: این مسئله به انحرافی که بعد از پیامبر و در امر جانشینی او به وجود آمد بر می‌گردد زیرا اگر چه ظاهر امر اطاعت از اولی‌الامر بود اما در واقع کسانی بر منصب قدرت و حکومت قرار گرفتند که شایستگی لازم را نداشتند و این امر بصیرت را در مردم خاموش کرد.
وی افزود: عدم آگاهی و بصیرت مردم و تبلیغات سوء به گونه‌ای بود که مردم جانشین به حق را یزید دانستند و خود را مکلف می‌دانستند که از رسول و جانشین او اطاعت کنند و محوریت برای امام (ع) قائل نشوند. 
منصوری ترویج تفکر جبر را عامل دیگر این موضوع دانست و اظهار داشت: یزدیان چنان در بین مردم تبلیغ کردند که مردم تصور می‌کردند این قضا و قدر است که بنی‌امیه باید حاکم شود و امام حسین(ع) کشته شود.
وی ترویج باورهای نادرست را ابزار حاکمان ظالم دانست و افزود: ترویج باورهای نادرست و جبرگرایی و ظلم‌پذیری و سکوت در مقابل ستم‌گران امروز هم در برخی حکومت‌های جبار دیده می‌شود چنانکه پیوسته استکبار برای تداوم چپاول خود روحیه ظلم‌پذیری و سکوت و خنثی بودن را در بین ملت‌های تحت سلطه ترویج می‌دهد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول