اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

عاشورا نماد بارز تسلیم شدن در برابر حق است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا تسلیم شدن در برابر حق بود و لبیک یا حسین مردم تسلیم محض در برابر حق و حقیقت است.

عاشورا نماد بارز تسلیم شدن در برابر حق است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی در همایش گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان در دادگستری کل استان اردبیل اظهار داشت: ماندن در مسیر الهی و صراط مستقیم و منحرف نشدن در بستر زمان و در مقابله با رویدادها و جریانات مختلف، بسیار مهم است و همگان به ویژه خواص همیشه باید بر این امر مراقبت داشته باشند.
وی با تشریح برکات انقلاب اسلامی ایران و اشاره به جزئیاتی از توطئه‌های نفاق علیه ارزش‌های دینی و انقلابی و تخریب شخصیت‌ها و ترور نیروهای انقلابی افزود: جنگ و تقابل بین حق و باطل از بدو آفرینش انسان بوده و تا قیامت خواهد بود.
این مسئول در ادامه قیام حسینی و واقعه کربلا را ملاک و معیار ارزشمندی برای تشخیص حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: مدعیان حق و عدالت‌خواهی در تاریخ، باید واقعه عاشورا را سرلوحه خود قرار دهند.
رضایی اضافه کرد: حسینی بودن و حسینی ماندن به گفتن زبانی لبیک نیست و مفهوم حقیقی لبیک یا حسین تسلیم محض در برابر حق و حقیقت و عدالت است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات بسیج در کشور بیان داشت: بسیجی کسی است که در مکتب امام حسین درس گرفته و دشمنان بدانند ملت بسیجی ایران در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان اسلام ایستاده‌اند.
در این همایش فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در سخنانی بر حفظ دستاوردهای انقلاب و ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد. 
سردار جلیل بابازاده به مقاصد شوم دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی در براندازی ایران و حکومت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن هیچگاه این فرصت را به دست نخواهد آورد چرا که روحیه بسیجی مستولی شده بر ایران و بسیجیان ما قدرت هرگونه تحرکات و شیطنت را از استکبار سلب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: 32 سال است که دشمن هر روز با علم کردن یک موضوع می‌خواهد ایران را از مسیر اصلی خود که همان هدف و راه متعالی امام حسین(ع) دور کند اما زهی خیال باطل چرا که سرشت ایرانیان با دلبستگی به امام حسین(ع) و قیام عاشورا آمیخته شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول