اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

الگوگیری از قیام عاشورا ریشه ظلم را می‌سوزاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: الگوگیری از قیام عاشورا ریشه ظلم را می‌سوزاند.

الگوگیری از قیام عاشورا ریشه ظلم را می‌سوزاند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری رمز سربلندی انسان در دنیا و آخرت است و دوری از گناهان می‌تواند انسان را به موفقیت رهنمون کند.
وی در ادامه با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان افزود: عاشورا پیام‌های ارزشمندی دارد و هر کدام از این پیام‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: امروز آشنایی و عمل به سیره نبوی باید مهم‌ترین کار علمی و عملی دوستداران به امام حسین (ع) و هیئت‌های عزاداری باشد. 
محمودی تصریح کرد: بدون تردید انگیزه فرهنگی یکی از علل قیام حسینی بوده و باید این مهم مورد عنایت ویژه خطبا و روحانیون قرار گیرد.
وی اضافه کرد: امروز عاشورا یک فرهنگ ناب است که آشنایی با آن و الگوگیری از این قیام ریشه ظلم را می‌سوزاند و در واقع نهضت بیداری اسلامی ریشه در همین فرهنگ حسینی یعنی ایستادگی در برابر ظلم و تزویر دارد. 
امام جمعه کنگان همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: بررسی ابعاد شخصیتی امام زین‌العابدین (ع) امری مهم است و اگر مدیریت والای امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) نبود امروز اثری از حماسه حسینی نبود.
وی عنوان کرد: بدون تردید امام سجاد (ع) یکی از بزرگ قهرمانان حماسه حسینی بوده که متاسفانه گویندگان کمتر به معرفی شخصیت این امام همام و نقش والای او در اشاعه و حفظ عاشورا پرداخته‌اند.
امام جمعه کنگان در خطبه دوم با اشاره به عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر در جهان بیان کرد: در طول تاریخ مفاهیم ارزشمند همیشه دست‌مایه بازی‌های سیاسی صاحبان زور و قدرت بوده و امروز کشورهای استکباری با ادعای حفظ حقوق بشر بزرگ‌ترین جنایت‌های دنیا را انجام می‌دهند. 
محمودی تصریح کرد: دین مبین اسلام و پیامبر اعظم (ص) حامی اصلی حقوق بشر است که وجود ده‌ها آیه و صدها روایات در این زمینه موید این امر است.
امام جمعه کنگان همچنین با تبریک اقدام ارزشمند نیروهای مسلح کشور در به زمین نشاندن هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا اظهار کرد: این اقدام بیانگر شجاعت و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی در حفط حریم میهن اسلامی است و شکست بزرگی را برای دشمنان رقم زده است. 
محمودی عنوان کرد: اقتدار ایران اسلامی و دستیابی نیروهای مسلح به فناوری ساخت هواپیماهای بدون سرنشین از مهم‌ترین پیام‌های این عملیات به دنیا بوده است.
وی با اشاره به پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات مصر گفت: این پیروزی نشان‌دهنده گسترش بیداری اسلامی است و بدون تردید روز‌به‌روز شاهد اقتدار اسلام خواهیم بود.
امام جمعه کنگان در ادامه به مشکلات موجود در شهرستان کنگان پرداخت و بیان کرد: کنگان نیازمند تاکسی درون‌شهری است و بسیاری از مردم از نبود سرویس درون‌شهری انتقاد می‌کنند و از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم این امر را ساماندهی کنند.
محمودی اضافه کرد: در سال جهاد اقتصادی باید از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و شکوفایی کشور و استان و شهرستان کنگان استفاده ‌و همه باید در این راستا تلاش کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول