اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

عاشورا هواپیمای آمریکایی را زمین‌گیر کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: تکنولوژی عاشورایی هواپیمای آمریکایی را زمین‌گیر کرد یعنی این هواپیمای پیشرفته نه منفجر شد نه به مبدأ خود بازگشت بلکه در میان دستان کسانی قرار گرفت که دستان ابوالفضل(ع) دستگیر آنهاست.

عاشورا هواپیمای آمریکایی را زمین‌گیر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در ماه محرم هستیم، ماهی که به نام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای هدایت جامعه اسلامی قیام کرد و در این قیام آنچه محوریت دارد امامت است.
امام جمعه موقت قزوین افزود: در واقع امامت معیار تشخیص مؤمن از منافق است والا کلی گویی مبنی بر اینکه من مؤمن هستم و به قرآن و وحی اعتقاد دارم کافی نیست بلکه باید مشخص کنیم که پشت سر چه کسی حرکت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: باید معلوم باشد که دنبال مسلم‌ابن عقیل هستیم یا ابن زیاد فریبمان می‌دهد چرا که قرآن کافران را با بیان شیوای "صم بکم عمی فهم لایرجعون" خطاب می‌کند و از همین روست که امام حسین(ع) می‌فرمایند من برای اصلاح امت جدم قیام کردم.
عابدینی اظهار کرد: در واقع امام تصمیم گرفته و ما را به امر به معروف و نهی از منکر در راه خداوند سبحان دعوت می‌کند حال کسی که دروغ می‌گوید و مرتکب منکر می‌شود یا کسی که حجاب را رعایت می‌کند و بر اساس معروف زندگی می‌کند همگی دچار منکر و در راه معروف هستند اما این معروف‌ها و منکرها همگی در یک سطح نیستند.
وی تصریح کرد: بالاترین معروف امامت است و به همین خاطر است که خداوند سبحان خطاب به پیامبرش در معرفی امیرالمومنین می‌فرماید اگر این کار را انجام ندهی هیچ کاری نکرده‌ای.
امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: یعنی دعوت به زکات، دعوت به حج، دعوت امر به معروف و ... همگی معروف هستند اما همه معروف‌ها با امامت و ولایت جان می‌گیرد و امام مسیرش، مسیر همه انبیاست و از همین روست که ما می‌‌گوییم السلام علیک یا آدم صفت الله، یا ابراهیم خلیل الله، یا موسی کلیم الله و... بنابراین همه انبیا گذشته کسانی هستند که امام از آنها ارشاد می‌گیرد.
وی اعلام کرد: زمانی که یزید مست و مغرور بود و فکر می‌کرد به خیال باطلش پیروز میدان است اظهار می‌کرد که بنی‌هاشم با حکومت بازی کرده‌اند و وحی در کار نیست و این سخن بدان دلیل بود که کافر همه را به کیش خود پندارد و در این فضای مستانه بود که با چوب خیزران بر سر بریده امام حسین(ع) می‌زد ولی چیزی نگذشت که فهمید که همه آن چیز که فکر می‌کرده فرو ریخته و شکست را احساس کرد.
عابدینی افزود: آری؛ شاخص ایمان امامت است، شاخص تشخیص منافق و کافر از مسلمان امامت است بنابراین خط امامت و ولایت تا ظهور حضرت حجت ادامه دارد و البته خط شیطان، کفر و طاغوت نیز همچنان ادامه دارد و این ما هستیم که باید با بصیرت حق را از باطل بشناسیم و با پیروی از امام با باطل ستیزه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همواره باید طوری عمل کنیم که امام حسین(ع) برایمان الگو باشد و مکتب امام حسین(ع) شیوه حرکت ما در زندگی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: در آستانه سالگرد شهادت آیت الله دستغیب شهید محراب هستیم، عالم و عارف برجسته‌ای که منافقان با شهادت ایشان نشان دادند که به چه میزان قصاوت قلب دارند و از انسانیت و ارزش‌های الهی فاصله گرفته‌اند.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: حصرت امام خمینی(ره) در خصوص این مرد بزرگوار می فرماید؛ شهید دستغیب مردی وارسته به تمام معنا بود که باید این شهید در دل عاشقان ملت وفادار ایران زنده خواهد ماند.
در آستانه سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر هستیم، اعلامیه‌ای که مستکبران در زمان قدرتشان آن را نوشته و به تصویب درآورده‌اند و شکر خدا امروز این مستکبران قدرتشان در حال افول و نابودی است.
وی خاطرنشان کرد: در میان جملات این اعلامیه جملات زیبایی دیده می‌شود ولی آنها که این اعلامیه را نوشته‌اند دستشان به خون میلیون‌ها انسان آلوده بود و بعد هم آلوده‌تر شد.
عابدینی گفت: آنها نیتشان رسیدن بشر به حقوق حقه خودش نبود بلکه امروز جنایت‌هایی که توسط جنایتکاران دنیا صورت می‌گیرد در واقع توسط همان نویسندگان آن اعلامیه است.
وی ارزیابی کرد: به‌عنوان نمونه اگر به حوادث سرزمین‌های اشغالی نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که چگونه هر وقت صهیونیست‌های جنایتکار به فلسطینی‌ها حمله می‌کردند و ما تنها از این سازمان حقوق بشر سکوت می‌دیدم ولی وقتی فلسطینی‌ها به تجاوزگران اشغالگر پاسخ می‌دادند پرچم حقوق بشر بلند می‌شد.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: نویسندگان اعلامیه حقوق بشر با همین پرچم وارد عراق شدند و این کشور را به اشغال خود درآوردند، همین‌ها افغانستان مظلوم را به اشغال درآوردند و با پرچم حقوق بشر با هواپیماهای بدون سرنشین بر سر مردم بمب ریختند و این یعنی همه خونریزی‌ها و تجاوزگری‌ها را خود کسانی انجام می‌دهند که به حقوق بشر بی‌اعتنا هستند.
وی افزود: ما متن حقوق بشر را قرآن کریم و رهنمودهای انبیاء اعزام می‌دانیم و تا زمانی که بشریت از حقوق تعیین شده در کتاب‌های آسمانی بهره‌مند نشود به حقوق خود نرسیده، ما حقوق حقه را در نهج‌البلاغه می‌دانیم که امیرالمومنین(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید با مردم به خوبی رفتار کن چرا که یا آنها برادر دینی تو هستند و یا در این عالم حقی دارند.
عابدینی عنوان کرد: ما به حقوق بشری اعتقاد داریم  که پیامبر عظیم‌ الشأن ما مشخص کرده و می‌فرماید کسی اگر ندای مسلمانی را بشنود و به داد او نرسد مسلمان نیست، آری ما حقوق بشری را قبول داریم که پیامبر عظیم‌الشأن(ص) می فرماید اگر کسی فریاد کمک برآورد به کمک او بشتابید.
وی تأکید کرد: ما حقوق بشر صادقانه را قبول داریم ولی آنچه در سازمان ملل به بهانه قدرت‌های استکباری برای توجیه جنایت‌های آنها تبدیل شده جز حیله و نیرنگ چیزی نیست و به خوبی می‌دانیم که اراده جدی برای احقاق حقوق بشر در پشت آن اعلامیه وجود ندارد بلکه اعلامیه حقوق بشر نقابی برای جنایت‌های آنهاست.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: طی روزهای اخیر شاهد پیروزی دیگری برای کشورمان بودیم که باید شاکر خداوند سبحان باشیم، جوانان مؤمن و متعهد این مرز و بوم موفق شدند هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکایی را کنترل و با کمترین خسارت بر زمین بنشانند.
وی عنوان کرد: این هواپیما که برای جاسوسی از سوی آمریکا در دنیا استفاده می‌شد از نوع بسیار پیشرفته است که توسط جوانانی که با عشق حسین(ع) کار می‌کردند بر زمین نشانده شد و امروز این اقدام غرب را متحیر کرده است.
عابدینی اظهار کرد: این هواپیما طوری ساخته شده که اگر هواپیما در عملیات خود با بن بست مواجه شود به طور خودکار به مبدأ خود بازمی‌گردد و یا طوری طراحی شده که در مواقع بسیار حساس و در شرایطی که راهی وجود ندارد خود به خود منفجر می‌شود.
وی اعلام کرد: حال این هواپیمای پیشرفته نه منفجر شد نه به مبدأ خود بازگشت بلکه در میان دستان کسانی قرار گرفت که دستان ابوالفضل(ع) دستگیر آنهاست.
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: اگر بخواهیم در یک کلام علت این موضوع را جویا شویم باید بگوییم که ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم یعنی تنها با نصرت الهی بود که به این پیروزی و موفقیت دست پیدا کردیم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول