اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در نهاوند صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از مجهزترین کارخانه تولید آرد غرب کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون نهاوند گفت: مجهزترین کارخانه تولید آرد غرب کشور در نهاوند امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از مجهزترین کارخانه تولید آرد غرب کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات پیشرفت کارخانه تولید آرد غرب کشور در نهاوند اظهار کرد: کارخانه بزرگ تولید آرد و ذخیره‌سازی گندم در بخش محروم خزل ایجاد شده است که نقش قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌های اشتغال، توسعه، تولید و صنعت در این بخش محروم شهرستان نهاوند را در پی دارد.
وی افزود: این پروژه که ابتدا به صورت تعاونی و با سرمایه‌گذاری تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خزل در این منطقه ایجاد شد به علت بروز مشکلاتی در اعطای تسهیلات بانکی حدود دو سال بدون پیشرفت و نیمه‌کاره رها شد.
رئیس اداره تعاون شهرستان نهاوند ادامه داد: با تشکیل جلسات مکرر با سرمایه‌گذاران و همکاری مناسب استانداری و حضور سرمایه‌گذاران توانمند به ایجاد زیرساخت‌های اشتغال و تولید به ویژه در بخش محروم خزل، این پروژه با آورد‌ه‌های شخصی موفق شد جان تازه‌ای بگیرد و به شدت عقب‌ماندگی بالایی که در سال‌های گذشته داشت را جبران کرده است.
وی تأکید کرد: طی 1.5 سال گذشته تاکنون این پروژه از 20 درصد پیشرفت فیزیکی به پیشرفت حدود 85 درصد رسیده که امسال نیز به بهره‌برداری برسد.
مرادی بیان کرد: این پروژه به علت تولید 16 نوع آرد در نوع خود در سطح غرب کشور بی‌نظیر است و بخش قابل توجهی از نیاز صنایع تبدیلی صنعتی را به آرد تأمین می‌کند.
وی از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی برای ایجاد این پروژه خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده است توسط بانک‌های عامل حدود 6 میلیارد تومان دیگر به عنوان تسهیلات به این پروژه اختصاص یابد زیرا سرمایه‌گذار توانسته است با وجود کمک بانک همه توان مالی خود را به کار گیرد تا این پروژه به نتیجه برسد.
رئیس اداره تعاون شهرستان نهاوند از تولید 60 تن انواع آرد روزانه در این کارخانه هم زمان با آغاز بهره‌برداری خبر داد و اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و سیلوهای ذخیره‌سازی و تولید آرد مکانیزه و تمام اتوماتیک می‌شوند.
وی به ذخیره‌سازی سالانه 200 هزار تن گندم در هشت سیلوی این کارخانه اشاره و عنوان کرد: این پروژه ظرفیت توسعه ذخیره‌سازی تا 400 هزار تن گندم را دارد که قادر است برای 250 نفر مستقیم و 700 نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند.
مرادی وسعت این کارخانه را 10 هزار مترمربع ذکر کرد که شامل سیلوهای تمام اتوماتیک، خط تولید، خط کنترل، فضای اداری، سالن جلسات، آزمایشگاه ویژه بررسی میزان مواد تشکیل‌دهنده آرد و همچنین ساختمان اداری است که بخش خزل را مهیای حرکت مضاعف به سمت توسعه و پیشرفت می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش خزل نهاوند با 80 روستا دارای بیشترین جمعیت کشاورز در سطح شهرستان نهاوند است که بیشترین مقدار محصولات زراعی شامل گندم، جو، ذرت، آفتابگردان، کلزا در نهاوند در این بخش کاشت می‌شود و با احداث این پروژه مشکل کشاورزان شهرستان نهاوند و بخش خزل رفع و موجب دلگرمی و امیدواری کشاورزان این منطقه می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول