اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری نماز ظهر عاشورا در جوار امام‌زادگان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری نماز ظهر عاشورا در جوار امام‌زادگان و مصلی‌های سطح این استان خبر داد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در جوار امام‌زادگان خراسان شمالی
حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده آیین پرشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت ائمه جمعه شهرستان‌های این استان در جوار امام‌زادگان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مراسم در بجنورد در جوار امامزاده سید عباس (ع) این شهر برپا می‌شود، از تمام هیئت‌های عزاداری و عزاداران خواست تا در نماز پرشکوه ظهر عاشورا شرکت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون محل برپایی این مراسم در بجنورد در حال آماده سازی است، افزود: اگر می‌خواهیم نماز ظهر عاشورا باشکوه برگزار شود باید شرایط لازم و بسترسازی و توجه ویژه به نمازگزاران را جزء وظایف خود بدانیم.
وی محکم سازی فرهنگ غنی نماز عاشورایی را بهترین و مغتنم‌ترین فرصت برای هرچه بهتر برگزار کردن محرم عنوان کرد و گفت: ما هرچه داریم از ارزش نماز بوده و نماز ظهر عاشورا باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.
روحانی‌نیا با بیان اینکه اقامه به موقع نماز و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشوراست یادآور شد: نماز ظهر عاشورا توسط امام‌ حسین (ع) پیام‌های بسیاری برای مسلمانان دارد که توجه به این پیام‌ها لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: بر همین اساس اقامه نماز ظهر عاشورا در حقیقت، پایبندی به معروف‌ترین و بارزترین معروف‌ها به شمار می‌آید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از محور‌‌های گسترش فرهنگ عاشورا، پایبندی به برپایی نماز ظهر عاشورا بوده و جریان شهادت امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا در حقیقت ترسیم و تزریق روح نماز و بندگی است.
وی با بیان اینکه اهتمام به نماز اول وقت، برخاسته از پیام عاشوراست و همگان در نهادینه کردن آن نقش دارند، گفت: این امام بزرگوار می‌توانست نماز خود را به دور از چشم دشمنان و به تنهایی اقامه کند، ولی اعلام اهمیت اقامه نماز و اینکه هدف از جنگ ایشان به خاطر ادای این فریضه الهی است، مهم‌ترین درس عبرت روز عاشورا و قیام امام‌ حسین (ع) است.
روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم، خداوند فرصتی در اختیار ما گذاشته که بتوانیم بستری آماده کنیم تا همه جذب نماز، این امر مهم الهی شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول