اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی:

بارزترین معروف‌ها اقامه نماز ظهر عاشورا است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا در حقیقت پایبندی به معروف‌ترین و بارزترین معروف‌ها به شمار می‌آید.

بارزترین معروف‌ها اقامه نماز ظهر عاشورا است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله ضیایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا اظهار داشت: یکی از محوری‌‌های گسترش فرهنگ عاشورا، پایبندی به برپایی نماز ظهر عاشورا است و جریان خون امام حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا در حقیقت ترسیم و تزریق روح نماز و بندگی است.
وی افزود: اهتمام به نماز اول وقت برخاسته از پیام عاشورا است و همگان در نهادینه کردن آن نقش موثر دارند.
ضیایی ادامه داد: اندیشه اصلی از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، اهداف مهم و بالاتری از عزاداری‌ها سیاهپوش و تشکیل حکومت دارد و آنچه از فرمایش ایشان برمی‌ِآید برای اصلاح امت جدش است و با ارزش‌ترین و ارزشمندترین علت نیز احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ابلاغ پیام عاشورا در زمان اقامه نماز اول وقت امام حسین(ع) و یاران صدیقش در صحرای کربلا صادر شد.
وی افزود: فرهنگ عاشورا و نهضت عاشورا برخاسته از امر به معروف و نهی از منکر است و باید در محور نقشه راه ترویج فرهنگ انتظار و عاشورا قرار گیرد.
ضیایی با اشاره به برکت اقامه نماز اول وقت خاطرنشان کرد: همان‌طور که گرایش و پیوند "حر" با امام حسین(ع) یکی از نعمات برجسته برپایی نماز جماعت به شمار می‌آید، امروز نیز یکی از بهترین شیوه‌های اثبات و عشق واقعی به امام حسین(ع) نماز است.
وی با تاکید بر آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم یادآور شد: اقامه نماز ظهر عاشورا معیار نخست برپایی با ارزش‌ترین معروف‌ها است و در این راستا باید مداحان و مبلغان هیئت‌های حسینی در احیای سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گام عملی بردارند و مراسم را در موقع فضیلت نماز تعطیل کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی افزود: باید هیئت‌ها و عزاداری‌های حسینی با خردمندی از برکات معنوی نماز اول وقت بهره‌‌مند شده و برای پیاده‌سازی فرهنگ نماز اول وقت پیشگام باشند و لبیک‌گویان به پیام حماسه ماندگار نهضت عاشورا با اقامه نماز ظهر و عصر با سلاله پاک نبی اکرم(ص) حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تجدید میثاق کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول