اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی گچساران خبر داد:

برگزاری نماز ظهر عاشورا در دهستان‌های گچساران

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی گچساران از برنامه‌ریزی گسترده برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در دهستان‌های این شهرستان خبر داد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در دهستان‌های گچساران
 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یحیی ذبیحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و هیئت‌های مذهبی باید در ایام عزاداری به این موضوع به ‌خوبی توجه کرده و این چراغ را برای هدایت و راهنمایی نسل‌های بشر نورانی و درخشنده نگه دارند.
وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و فلسفه و ارزش برگزاری نماز اول وقت در هر روز به‌ویژه در روز عاشورا ابراز داشت: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گچساران، نماز ظهر عاشورا در مراکز دهستان‌های این شهرستان باشکوه برگزار می‌شود.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: عزاداری‌های محرم و صفر باید در راستای مبانی قرآن‌ کریم و حقایق این کتاب آسمانی و خود واقعه عاشورا برگزار شود.
ذبیحی، حیا و محکم‌سازی فرهنگ غنی نماز عاشورایی را بهترین و مغتنم‌ترین فرصت برای هر چه بهتر برگزار کردن محرم عنوان کرد و گفت: ما هرچه داریم از ارزش نماز بوده و نماز ظهر عاشورا باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.
وی بیان داشت: نماز ظهر عاشورا توسط امام‌ حسین (ع) پیام‌های بسیاری برای مسلمانان دارد که توجه به این پیام‌ها لازم و ضروری است.
ذبیحی عنوان کرد: این امام بزرگوار می‌توانست نماز خود را به دور از چشم دشمنان و به تنهایی اقامه کند، ولی اعلام اهمیت اقامه نماز و اینکه هدف از جنگ ایشان به‌خاطر ادای این فریضه الهی است، مهم‌ترین درس عبرت روز عاشورا و قیام امام‌ حسین (ع) است. 
این مقام مسئول در گچساران افزود: عاشورا به عنوان تجلی روز درگیری حق و باطل و روز فداکاری و جانبازی در راه دین و عقیده است.
ذبیحی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری و تبیین ارزش‌های عاشورا در این مجالس ابراز داشت: از ارزنده‌ترین آثار و برکات مجالس عزادارى و گریه برای حسین (ع) حفظ رمز نهضت حسینى است.
وی احیای سنت نبوی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و جدا شدن مسلمانان و مسلمان‌نماها را از جمله پیام‌های واقعه عاشورا عنوان کرد.
بخشدار مرکزی گچساران بیان داشت: عزت، مبارزه با طاغوت، احیای مکتب شهادت، عدم ترس از محاصره نظامی و اقتصادی و عمل به تکلیف از دیگر پیام‌های عبرت‌آموز قیام عاشورا است.
ذبیحی ابراز داشت: در ایام دهه محرم مراسم عزاداری در نقاط مختلف روستاهای گچساران در حال برگزاری است.
وی افزود: در روستاها و مراکز دهستان‌های بخش مرکزی گچساران 10 روحانی مقیم و تعدادی مبلغ اعزامی از قم به تبیین ارزش‌های عاشورا برای مردم می پردازند.
ذبیحی با قدردانی از اداره تبلیغات اسلامی گچساران عنوان کرد: تعدادی روحانی از قم به برخی روستاهای گچساران اعزام شده‌اند و مردم روستاها استقبال خوبی از این روحانیون دارند.
وی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با دهیاران بخش مرکزی گچساران و شوراهای اسلامی روستاها برای برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده است.
ذبیحی ابراز داشت: مردم در روستاها عزاداری‌ روز عاشورا را برگزار کرده و با تجمع در مراکز دهستان‌ها نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با عظمتی خاص برگزار می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول