اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد هرمزگان:

مهمترین پیام عاشورا حفاظت از نماز است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یکی از مهمترین دروس عاشورا حفظ حجاب و اقامه نماز است.

مهمترین پیام عاشورا حفاظت از نماز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده با حضور در هیئت عزاداری هنرمندان که برای نخستین بار طی سال‌های اخیر در فرهنگ‌سرای طوبی بر پا و تا دهم محرم فعالیت آن ادامه دارد، اظهار داشت: عاشورا قیام حفظ ارزش‌هاست.
وی ادامه داد: پاس داشتن ارزش‌ها و اعتقادات در شرایط سخت و طاقت فرسا هنر است و مومن واقعی و راستین کسی است که ظهور و بروز این مبانی ارزشمند در رفتار، کردار و آثار او متجلی باشد.
مریدی‌زاده یکی از مهمترین دروس عاشورا را حفظ حجاب و اقامه نماز دانست و گفت: پس از غارت خیمه امام حسین (ع) و یارانش، زنان برای به جای آوردن نماز روپوش و چادر کافی نداشتند و حضرت زینب (س) فرمود به نوبت نماز بخوانید تا همگان با حجاب کامل عبادت پروردگار را به جای آورند و این اعمال و رفتار پیام‌هایی در خود دارد که می‌تواند برای هدایت جامعه از آنها درس گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان،‌ ضمن تاکید بر فراگیری درس‌های مختلف عاشورا توسط هنرمندان رشته‌های مختلف افزود: امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای زنده نگاه داشتن اسلام راستین و همچنین ارزش‌های انسانی متحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان شدند و باید این فداکاری و ایثار سرلوحه کار هنرمندان قرار گیرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان در برپایی خیمه عزاداری امام حسین (ع) یادآور شد: حضور در خیمه گاه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) پاداش و اجر فراوانی دارد و کسانی که از حضور در چنین مکان‌های پر خیر و برکتی غفلت می‌ورزند خود را از دست یابی به عنایات ویژه خداوند و ائمه اطهار (س) محروم می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول