اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اندر مشکلات نسیم شمال

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین گفت: من خودم هم مانده‌ام که در خصوص وضعیت کمربندی نسیم شمال چه کار کنیم و از شورا می‌خواهم به ما مهلتی بدهد چراکه اگر هر تصمیمی بگیریم تبعاتی را به دنبال دارد و نسیم شمال هم به نوعی کمربندی قزوین محسوب می‌شود.

اندر مشکلات نسیم شمال
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید مهدی یدی همدانی شنبه شب در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر قزوین که در تالار شورای شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: وقتی با مشکلی روبه‌رو می‌شویم، تازه می‌فهمیم مردم با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند.
وی ادامه داد: یکی از کاستی‌ها در قزوین کمبود سیستم درمانی است یعنی در شهری که ادعا می‌کنیم شهری کهن و پایتخت کشور اسلامی بوده و سومین قطب صنعتی کشور است حتی در ابتدایی‌ترین مسائل درمانی کمبود داریم و می‌بینیم که گاهی در میان اقوام‌مان افرادی برای درمان اولیه به تهران عزیمت می‌کنند.
 
* بیمارستانی که شبیه موزه است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین اضافه کرد: لازم است شورا نیم‌نگاهی به این موضوع داشته باشد چراکه این شورا، شورای شهر است نه شورای شهرداری و مردم از این شورا انتظار دارند.
وی افزود: به نظر می‌رسد باید وضعیت تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بررسی شود به عنوان مثال مدتی پیش متوجه شدیم که در قزوین یک دستگاه تزریق هپاتیت پیدا نمی‌شود و بیماری که دچار این بیماری شده و باید تزریق لازم را انجام دهد با مشکل روبه‌روست.
یدی همدانی عنوان کرد: گذری به بیمارستان شهید رجایی نیز ما را به یاد دهه‌های 30 و 40 بازمی‌گرداند یعنی وضعیت این بیمارستان طوری است که داد می‌زند، قدیمی است و دستی به سر روی آن نکشیده‌اند.
وی تصریح کرد: در گفت‌وگویی که با شرکت تولید کننده دریچه قلب داشتم، اظهار داشت که سالانه به طور متوسط 15 هزار نفر به دریچه قلب نیاز دارند ولی تنها ۵ هزار و 500 نفر این دریچه را خریداری می‌کنند و این بدان دلیل است که یا فرصت لازم را ندارد و یا وسع مالی ندارند.
 
* ۲ پل قزوین طراحی ساده دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین خاطرنشان کرد: دو پل در قزوین با عنوان هفت دی یا پل نادری و شهید رجایی یا پل عمران به بهره‌برداری رسیده است که به لحاظ طراحی این پل‌ها به عنوان روگذر ساده بدون مسیرهای تبادل طراحی شده‌اند.
وی اعلام کرد: یعنی هیچ رمپ یا کنارگذری برای آن طراحی نشده است، در واقع پل را می‌توان به شکل‌های مختلف طراحی کرد و این طراحی در بخشی از شرایط به فضای موجود محل اجرای پل نیز بستگی دارد، حال از این حیث پل همبستگی، پل کامل‌تری است.
یدی همدانی خاطرنشان کرد: پل‌های ساده به دو روش تبادل‌شان را انجام می‌دهند یکی به صورت تقاطع یا میدان زیر پل و یا اینکه استفاده از دوربرگردان‌ها برای عبور و مرور خودروها این کار صورت می‌گیرد.
وی توضیح داد: در پل نادری بر اساس طرح مشاور مقرر شد پل به صورت ساده طراحی شود و زیر تقاطع چراغ نصب شود ولی وقتی بوعلی از سمت چهارراه نظام‌وفا به سمت نادری یک مسیر یک‌طرفه پیدا کرد و از طرفی نیز خیابان امام به سمت بازار یک‌طرفه شد، حجم ترافیک زیر پل هفت دی (نادری) افزایش یافت و ما شاهد حرکت‌های گردشی خودروها زیر پل هستیم که باید آن را در ساعت‌های خاصی با چراغ کنترل کنیم.
 
* برخی از مردم از پل‌ها استفاده نمی‌کنند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین عنوان کرد: آنچه موجب سؤال برای همه و حتی خود من شده است و درک هم نمی‌کنم این است که عده زیادی می‌توانند روی پل بروند، ولی نمی‌روند در نتیجه حجم ترافیک زیر پل بیشتر از انتظار ماست.
وی ادامه داد: خود پارکینگ‌های زیر پل نیز جذب سفر کرده یعنی بعد از ظهر جمعه‌ها برای ملاقات افراد زیادی به بیمارستان بوعلی مراجعه می‌کنند که یک بی‌نظمی زیادی را در این تقاطع شاهد هستیم که وجود چراغ راهنمایی اجتناب‌ناپذیر است.
یدی همدانی خاطرنشان کرد: اگر چراغ راهنمایی را برداریم، بی‌نظمی زیادی به وجود خواهد آمد در واقع در یک‌سوم ساعات شبانه‌روز به چراغ راهنمایی برای کنترل ترافیک این مسیر نیازمندیم.
وی گفت: احداث دو پل نادری و عمران حرکت در مسیر شمال و جنوب و غرب و شرق را تسهیل کرده است و در خصوص حرکت گردشی نمی‌شد کاری کرد، از طرفی نیز هندسه زیر پل نادری به گونه‌ای است که طرح اجرا شده با طرح مصوب کمی فرق دارد و با کیفیت خوبی اجرا نشده است حال اگر اعضای شورا نظر دیگری دارند باید پلیس را نیز بخواهیم و با مشورت اعضا این موضوع را انجام دهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین اضافه کرد: در خصوص پارک خودروها در زیر پل‌ها ما نیز به دنبال آن هستیم که طی درخواستی از شورا مشخص کنیم که پارک زیر پل با محاسبه پارکینگ عمومی مورد ساماندهی قرار گیرد.
 
* پول می‌گیریم، نظم می‌دهیم
وی تصریح کرد: گاهی زیر این پل خودروها طوری پارک می‌کنند که خودشان هم نمی‌توانند بیرون بیایند به هر حال کسی باید باشد و پول بگیرد و به آنجا نیز نظم دهد.
یدی همدانی عنوان کرد: در مورد خیابان مولوی و مشکلاتش باید بگوییم که زمانی که مسیر حرکت در خیابان تغییر پیدا کرد با نظر فرمانده انتظامی استان قزوین مقرر شد طرح ویژه‌ای در خیابان مولوی اجرا شود که بر اساس این طرح پارک خودرو در ضلع غربی ممنوع و در ضلع شرقی تنها برای تخلیه و بارگیری بود که در ابتدای اجرای طرح ما به مدت یک ماه شاهد برپایی انضباطی خاص در این خیابان بودیم.
 
* خیابان مولوی قزوین قربانی فشارهای سیاسی شد
وی تأکید کرد: به خاطر فشار بازاری‌ها و طومارهایی که علیه این طرح جمع شد، حتی برخی از بازاری‌ها در تهران ارتباطاتی داشتند که پلیس اجرای این طرح را رها کند و به طور تلویحی گفته شد که اجرای این طرح در این خیابان را رها کنید و این خیابان قربانی فشار سیاسی شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین بیان کرد: در قزوین 13 خیابان شامل خیابان‌های فردوسی، بوعلی، دهخدا، دارایی، شهدا، هلال احمر، طالقانی، خیام، مولوی، عدل و خیابان نادری جنوبی داریم که پارک خودرو در سراسر یک سوی این خیابان‌ها ممنوع است.
وی گفت: نصب تابلوهای پارک ممنوع با توافق و نظر پلیس انجام شده و حال اگر قرار است این تابلوها جمع شود باز هم باید نظر پلیس در این زمینه گرفته شود.
یدی همدانی اظهار کرد: یک زمانی گفتم که قزوین شهر بی‌نظمی است و رانندگان هرجا بخواهند پارک می‌کنند و نگرانی نیز ندارند طوری که ساعت هفت عصر در خیابان مرکزی شهر قزوین و زیر تابلو پارک ممنوع خودرو پارک می‌کند و توجهی نیز به تابلو ندارد که نیاز به اِعمال قانون داریم در واقع تا زور نباشد کسی از قانون تمکین نمی‌کند.
وی ادامه داد: در خیابان مولوی که مرکز شهر است، سیاست اصولی ما بر این قرار دارد که مردم را ترغیب کنیم تا با خودرو شخصی به مرکز شهر نیایند از این رو یک‌طرفه کردن خیابان سعدی از جنوب به شمال یعنی حدفاصل چهارراه بازار تا چهارراه نظام وفا در دستور کار ماست تا در این مسیر تنها تاکسی و اتوبوس درون‌شهری به صورت دوطرفه رفت و آمد داشته باشد.
یدی همدانی تصریح کرد: در خصوص موضوع ترافیک محور بهشت فاطمیه باید گفت که مشکل تنها تقاطع بهشت فاطمیه است و البته اوج ترافیک و اوج مشکل ما دو تا سه ساعت در دو روز پنج‌شنبه و جمعه است و در ساعات دیگر مشکلی نداریم.
 
* اندر مشکل نسیم شمال نمی‌دانم چه کنم
وی ادامه داد: یک اشکال موجود که دست ما را بسته است عرض کم محور شمال است یعنی وقتی می‌خواهیم ترافیک را از بهشت فاطمیه به نسیم شمال هدایت کنیم، این مسیر کشش لازم را ندارد در نتیجه با مشکلاتی مواجه هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین خاطرنشان کرد: من خودم هم مانده‌ام که در خصوص وضعیت نسیم شمال چه کار کنیم و از شورا می‌خواهم به ما مهلتی بدهد چراکه اگر هر تصمیمی بگیریم تبعاتی را به دنبال دارد و نسیم شمال هم به نوعی کمربندی قزوین محسوب می‌شود.
وی افزود: در خصوص حضور کمرنگ پلیس در کنار پل نادری و عمران برای اِعمال قانون نیز باید بگویم که رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قزوین در این خصوص گفته که به دلیل اجرای طرحی در خیابان اسدآبادی نیرو ندارند بنابراین قرار شده سه نفر افسر با نام در اختیار ما قرار دهند.
یدی همدانی عنوان کرد: در حال حاضر برای اصلاح هندسی تقاطع پادگان- مدرس- بوعلی در نظر داریم یک چپگرد را روی کانال آب بلوار مدرس بزنیم که با این کار 13 اصله درخت باید از بین برود البته بر اساس طرح مشابه بعد از پنج سال باید همه درخت‌های مدرس را در مسیر رودخانه برداریم روی پل را بپوشانیم و از آن به عنوان مسیر خیابان استفاده کنیم و یا اینکه به جای آن محدودیت‌های ترافیکی بگذاریم.
وی اضافه کرد: از اجرای برخی کارها معذوریم چراکه در مدت 10 سال خودروهای ما سه برابر شده است، البته اینکه چرا اجرای اصلاح هندسی تقاطع بوعلی- بلوار مدرس- پادگان طولانی شده مربوط به امتناع شهرداری منطقه ۲ از طرح بوده که در حال حاضر پیمانکار با واگذاری طرح به مرکز کنترل ترافیک استان به انجام رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین یادآور شد: در قزوین 35 تقاطع ترافیکی داریم البته در مجموع 50 تقاطع داریم که اگر این تقاطع‌ها را ساماندهی کنیم 70 درصد مشکل ترافیکی شهر قزوین حل می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول