اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 :

شهرداری نقش اساسی در آموزش فرهنگ ترافیک دارد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 گفت: یکی از ارگانهایی که می‌تواند نقش اساسی در آموزش فرهنگ ترافیک داشته باشد، شهرداری است.

شهرداری نقش اساسی در آموزش فرهنگ ترافیک دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در حاشیه کارگاه آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران هدف اصلی از برگزاری این کارگاه را آموزش قوانین مهم راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این قوانین شامل رعایت حق تقدم، رعایت سرعت مجاز، استفاده از نور پایین هنگام رانندگی در شب و ... است که از جمله مهمترین شاخص‌های این برنامه است.
علیرضا اسفراینی‌نژاد گفت: طبق آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی و پلیس راه کشور بیشترین عامل بروز حوادث مربوط به عامل انسانی است و عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهمترین شاخص‌های بروز تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از راه‌های گسترش آموزش فرهنگ ترافیک، استفاده از روزنامه‌ها، مجلات و بولتن‌های تبلیغاتی، نشریات، کتابهای آموزشی، چاپ بروشورها و پوسترها است.
اسفراینی‌نژاد بیان داشت: یکی از ارگانهایی که می تواند نقش اساسی در آموزش فرهنگ ترافیک داشته باشد، شهرداری است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در پایان تصریح کرد: شهرداری می‌تواند از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی، احداث پارک‌هایی برای آموزش قوانین ترافیکی، خط کشی معابر شهر، نصب تابلوهای اطلاع رسانی و .... در ارتقای فرهنگ ترافیک موثر باشد.
این گزارش حاکی است، در پایان این کارگاه آموزشی جزوه‌های آموزشی با عنوان آموزش رفتارهای ترافیکی و عبور و مرور بین شرکت کنندگان توزیع و همچنین مسابقه‌ای برای شرکت کنندگان برگزار و به یکی از نفرات برتر هدیه‌ای اهدا شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول