اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندر انزلی:

کنارگذر انزلی زیر بار ترافیک می‌‌رود

خبرگزاری فارس: فرماندار انزلی گفت: بخش‌هایی از کنارگذر بندر انزلی آسفالت شده و به‌زودی زیر بار عبور و مرور می‌رود.

کنارگذر انزلی زیر بار ترافیک می‌‌رود
سعادتمند داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی به احداث کنارگذر این شهر از سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: کنارگذر انزلی به دلیل عبور از کنار تالاب با 16 کیلومتر مسیر، پرهزینه‌ترین کنارگذر کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش‌هایی از کنارگذر بندر انزلی آسفالت شده است، افزود: کنارگذر بندر انزلی با جاده‌های فرعی که برای آن احداث شده، به‌‍‌‌زودی زیر بار عبور و مرور قرار می‌گیرد. 
به گفته داودی، دو شرکت بزرگ راهسازی در حال حاضر برای احداث کنارگذر بندر انزلی در حال فعالیت هستند.
فرماندار بندر انزلی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها روند توسعه شهرستان را کند می‌کند، تصریح کرد: در بحث اجرایی برای سرعت در کارها نیاز به هوای مساعد است.
وی از ایجاد شهرک صنعتی شماره دو بندر انزلی در روستای خمیران خبر داد و گفت: مسیر این شهرک در حال شن‌ریزی است ضمن اینکه تیرهای برق برای برق‌رسانی به شهرک در حال نصب است.
داودی بر مدیریت همه جانبه نگر بندر انزلی تاکید کرد و بیان داشت: مسائل اقتصادی، اجتماعی و... بندر انزلی باید باهم در نظر گرفته شود.
فرماندار بندر انزلی مشکلات اساسی این شهرستان را زیست ‌محیطی و آب‌های سطحی برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان باسوادی در بندر انزلی بسیار بالاست و این شهرستان بی‌سواد ندارد.
وی بیکاری بین تحصیلکردگان بندر انزلی را بالا دانست و ابراز داشت: اولویت در برنامه‌ریزی‌ها بحث اشتغال است.
داودی با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال بندر انزلی فعال شده است، یادآور شد: وام‌های در نظر گرفته شده در نیمه دوم سال جاری ابلاغ شده و سهم هر اداره در این‌باره مشخص است.
فرماندار بندر انزلی تسهیلات در نظر گرفته شده در بخش مشاغل خانگی و خرد این شهرستان را 4 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این تسهیلات به غیر از سهمیه در نظر گرفته شده از طرف بانک‌هاست.

* مجوز مرکز دانشگاهی غیرانتفاعی انزلی صادر شد
وی با بیان اینکه مجوز مرکز دانشگاهی غیرانتفاعی بندر انزلی صادر شده، خاطرنشان کرد: تمام اساتید این مرکز از فارغ‌التحصیلان انزلی هستند.
داودی به سرمایه‌گذاری‌های خوب دولت در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: آینده بندر انزلی بسیار روشن است.
فرماندار بندر انزلی گسترش و توسعه بندر انزلی به 10 میلیون تن در سال را از فعالیت‌های انجام شده نامید و ادامه داد: سالانه هفت میلیون تن به تخلیه و بارگیری بندر انزلی اضافه می‌شود.
این مسئول با اشاره به وضعیت بندر انزلی، تصریح کرد: ارتباط خوبی با هنرمندان و مراکز آموزش عالی این شهرستان برقرار شده ضمن اینکه جلسه‌های انجمن کتابخانه‌های بندر انزلی به صورت مستمر برگزار می‌شود.
داودی آبگرفتگی معابر بندر انزلی را از معضلات این شهرستان نامید و خاطرنشان کرد: بندر انزلی بین دریا و تالاب قرار گرفته و به صورت یک شبه جزیره است.
فرماندار بندر انزلی با تاکید براینکه آبگرفتگی مناطق مختلف انزلی به صورت دائمی قابل برطرف شدن است، یادآور شد: شیب بندر انزلی به طرف دریا و تالاب بوده و می‌توان آب‌های سطحی را به این مناطق هدایت کرد.
وی اعتبار مورد نیاز برای برطرف شدن آبگرفتگی بندر انزلی را 10 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: میانگین بارش بندر انزلی در 30 سال گذشته 570 میلی‌متر بوده در صورتی که در مدت دو ماه گذشته بیش از یک‌ هزار و 200 میلی‌متر در این شهرستان بارندگی اتفاق افتاده است.
داودی شدت بارندگی در بندر انزلی را سبب اشباع شدن زمین در جذب آب‌های سطحی دانست و ابراز داشت: نقاط حساس بندر انزلی برای برطرف شدن آبگرفتگی لوله‌گذاری می‌شود.
فرماندار بندر انزلی از خرید لوله برای برطرف شدن آبگرفتگی معابر این شهر خبر داد و عنوان کرد: بالغ بر یک‌هزار متر در بندر انزلی لوله‌گذاری می‌شود.
این مسئول هزینه لوله‌های خریداری شده توسط استانداری گیلان برای بندر انزلی را یک میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: پیمانکار آن تعیین شده و فعالیت‌ها در چند نقطه انزلی آغاز شده است.
داودی به اتصال دو طرف پل ولایت بندر انزلی تا بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: برای افتتاح این پل نیاز به بازگشایی دو طرف آن است ضمن اینکه مسائل فنی پل ولایت پیگیری می‌شود.
فرماندار بندر انزلی خرید زمین و اماکن متعلق به مردم برای افتتاح پل ولایت را در اولویت برشمرد و تصریح کرد: 300 میلیون تومان برای این امر اختصاص داده شده است.
وی خواستار انتقال ساختمان بانک صادرات برای بازگشایی مسیر پل ولایت به منطقه دیگر شد و گفت: امیدواریم این امر سریع‌تر محقق شود.
داودی با بیان اینکه بهره‌برداری از پل ولایت بخشی از ترافیک بندر انزلی را برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: تعریض خیابان‌ها پس از پل ادامه می‌یابد تا در مرکز شهر ترافیک قابل قبولی داشته باشیم.
فرماندار بندر انزلی با اشاره به اینکه پل روگذر در منطقه طالب‌آباد شهر انزلی پیش‌بینی شده، اذعان داشت: جاده انزلی به رضوانشهر چهار باند می‌شود ضمن اینکه برای آغاز این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول